Az Audi nem viccel az új RS4 modellel. Az összkerekes izomgép az RS5-höz hasonlóan 2,9 literes, V6-os motorral támad, vagyis viszlát „négyezerkettes” nyolchengeres technika. Brutális, 450 tagú ménes tombol az elejében, a csúcsnyomatéka pedig 600 Newtonméter.
A quattro 4x4-es rendszerrel ellátott verda sebességváltója is friss fejlesztés eredménye: a korábbi hétgangos helyébe lépő nyolcfokozatú automata amellett, hogy rendkívül precíz, még gyors is. Miközben az aggregát (ló)ereje ugyanannyi, mint az elődé, a nyomaték 170 Nm-rel növekedett.
A kocsi immáron 4 másodpercen belül futja a nullaszázas sprintet, az elektronikusan szabályozott toptempója 250 kilométer/óra. Azok a szerencsések, akiknek van lehetőségük RS Dynamic csomagot választani, azok akár 280 km/ó-val is repeszthetnek.
Az opcionális felszereltségbe tartozik többek között a hátsó sport differenciálmű, az RS felfüggesztés, valamint a szénkerámia fék. Az RS4 Avant kerékíve 30 milliméterrel szélesedett, szénszálas kiegészítőket kapott – utóbbi megtalálható az oldalsó tükrökön, a diffúzoron, valamint az első lökhárítón.
A 275/30-as Continental SportContact 6 abroncsokkal felvérezett modell egyik kulcsfontosságú látványeleme a dupla ovális kipufogócső, amely fényes fekete színű.
Természetesen belül sem hétköznapi az aszfaltszaggató. Szénszálas díszítőelemekkel pakolták tele, az RS-logó pedig több helyen megvillan, így például az üléseken, a kormányon és a sebességváltónál.
A vásárlók egyébként személyre szabhatják az utasteret, az Exclusive-csomag segítségével kiválaszthatják az ülések színeit, a környezeti megvilágítást, stb.
Forrás: youtube, Audi