Anno a Mercedes-Benz az X-osztály piacra küldésével új szegmenst nyitott a pickup-piacon. A luxuskategóriába emelt összkerekes platóst két tuningcég, a Carlex Design és a Pickup-Design vette kezelésbe. A végeredmény megosztó: biztosan lesz, akinek tetszik az extravagáns járgány, de „ide” a rozsdás bökőt, hogy sokaknál kiveri a biztosítékot.
A Mercedes alapból kétféle X-osztályt épített, az egyiket városi, a másikat azon kívüli használatra. Az átalakításokat mindkét modellen elvégezték. A korábban az Év pickupjának választott Nissan Navarára épült platós egyedi változatából a Pickup Design 999 darabot készített és még nem fogyott el az összes.
Mindkét verzió merész. A városi kiadás motorházteteje szénszálas anyagból készült, elég vadak a légbeömlők, ahogy a hűtőrács sem piskóta. Azonnal látszik rajta, nemesített jószágról van szó.
Az EXY Off-Roadnak nevezett limitált szériájú terepes különlegesség első ránézésre úgy néz ki, mint egy sarkvidéki felfedezőautó. Túlméretezett kerekeket kapott, de van rajta széles sárvédő, csörlő, vonóhorog és kiegészítő LED-es fényforrás is, ahogy az egész dizájn robusztusnak, valamint agresszívnek tűnik.
Csak az a baj, hogy az utóbbi nem volt még kész, amikor a Jurassic Parkot forgatták... A Carlex Design felel az utastér kialakításáért. Ez sem átlagos kivitelezés. A terepre készült modell fekete bőrbelsőt villant, egészen elképesztő többek között a kormány „bevonata”. A másik gép vöröses, bordós borítása pedig finoman fogalmazva is extrém, valószínűleg az AMG GT tulajdonosai is csak irigykedve bámulják...