Legfrissebb hírek ÚJ

Születésnapi modell: újra Willyst gyárt a Jeep

Születésnapi modell: újra Willyst gyárt a Jeep

Az ünnepi hetek folytatódnak! A Jeep fennállásának 75. évfordulóján különleges összkerekes terepjáróval lepi meg a rajongókat. A cég emléket állít a nagy eseménynek, hogy anno a Willys-Overland Motor Company elnyerte az amerikai kormány szerződését az első Willys MB, más néven Willy Jeep megépítésére és sorozatgyártására.

Az ünnepi hetek folytatódnak! A Jeep fennállásának 75. évfordulóján különleges összkerekes terepjáróval lepi meg a rajongókat. A cég emléket állít a nagy eseménynek, hogy anno a Willys-Overland Motor Company elnyerte az amerikai kormány szerződését az első Willys MB, más néven Willy Jeep megépítésére és sorozatgyártására.
Vagyis, limitált szériájú terepjárót dob piacra, mégpedig a második világháborús modell modernizált változatát. A Wrangler Sport adja az alapját a gépnek, amelyben 3,6 literes, V6-os Pentastar motor dolgozik, s hatfokozatú manuális sebességváltót tettek bele. Ahhoz, hogy olyan legyen a megjelenése, a dizájnja, mint az eredeti Willynek, a B-oszlopot eltávolították, ugyanezt tették az ajtókkal, plusz acél lökhárítókat és vonóhorgot is kapott az "emlékmű".
Vászon ülések kerültek bele, hátulra tették a pótkereket, 16-os acél keréktárcsákkal látták el és katonai abroncsokkal. A korhű megjelenés érdekében, természetesen olíva-drapp színűre festették.
Egy kis történelem. Még 1940-ben az amerikai hadseregnek szüksége volt négykerék-hajtású terepjáróra, amellyel felderítő akciókat lehet végezni. Összesen 135 gyártót kért meg, hogy nyújtsák be terveiket, de csak kettő, a Willys-Overland és amerikai Bantam Car Factory Company reagált kezdetben a felhívásra. Amikor kiderült, mekkora bizniszt van a megrendelésekben, a Ford ugyan megpróbálta megtámadni a megállapodásokat, de végül 1941-ben elkezdtek legördülni a futószalagról a Willy MB-k.
A 3353 milliméter hosszú, 1575 mm széles, 1829 mm magas, 2032 mm tengelytávú, 1091 kilogramm súlyú Willysben 2199 köbcentiméteres, soros, négyhengeres dízelmotor dolgozott. A 61 lóerős, 142 newtonméteres autóban 3 fokozatú, terepáttételes váltó volt, a maximális sebességét 100 kilométer/órára becsülték. Elől és hátul is merevtengelyes, laprugós volt a konstrukció, dobfékeket kapott és 16 colos acél keréktárcsákat.