Legfrissebb hírek ÚJ

Csillivilli, de befogható melózni?

Csillivilli, de befogható melózni?

A nyolcadik generációs Toyota Hilux először Thaiföldön mutatkozott be, de már itt van az európai formátuma. A japánok egy kicsit átdolgozott összkerekes pickupot szánnak az öreg kontinensre. Most elveszünk a részletekben!

A nyolcadik generációs Toyota Hilux először Thaiföldön mutatkozott be, de már itt van az európai formátuma. A japánok egy kicsit átdolgozott összkerekes pickupot szánnak az öreg kontinensre. Most elveszünk a részletekben!
A Toyotának komoly céljai vannak az új platóssal, évente legalább negyvenezer darabot szeretne értékesíteni Európában. Nézzük, mit is kínálnak az ázsiaiak! Változott a hűtőrács dizájnja, feltűnő krómcsíkot kapott a Hilux, akár LED-es fényszórókkal és 17, valamint 18 colos kerekekkel lehet rendelni.
Intelligens nyitási és indítási, fejlett multimédiás rendszer, valamint 4,2 colos TFT információs kijelző jár hozzá. A légkondicionáló-berendezés is friss fejlesztés, még hűvösebb levegőt generál, mint eddig, még akkor is, amikor üresben van.
A vezetőülés elektromosan állítható, a kétszintes kesztyűtartó zárható, de két félliteres üdítőt akár hűteni is lehet benne. Jár hozzá 12 és 220 voltos csatlakozó, AUX és USB bemenet, s az ülések alatt is tároló rekeszek találhatóak. A beltér kialakítása pénztárcafüggő, a gyengébb minőségű szövettől a közepesig, vagy éppen a bőrborítás is rendelhető hozzá.
A plató mérete nőtt (1544 milliméterről 1645 mm-re), az egész karosszéria jobb minőségűbb és strapabíróbb. Nálunk az új 2,4 és 2,8 literes motorokkal lehet majd kapni, ezekhez hatfokozatú manuális, valamint automataváltó, esetleg ötgangos kézi kapcsolódhat.
Alaposan telepakolja a Toyota a pickupját elektronikával, sofőrsegítő cuccokkal, így például gyalogos és sávelhagyás figyelmeztetővel, kamerarendszerrel, de az erősebb létravázat kapó összkerekes platóst komolyabb ütközéselnyelővel és hét légzsákkal is felszerelik.
A kérdés persze az, hogy a személyautósabb jelleg mennyire öli ki belőle a munkagépet. Merthogy szép dolog a XXI. századi technika, csakhogy a pickupnak elméletileg terepen kellene dolgoznia, árut cipelnie. Vajon, gyakorlatilag képes lesz rá?