Legfrissebb hírek ÚJ

Magától is megy majd az új 5-ös BMW

Magától is megy majd az új 5-ös BMW

Az új, hetedik generációs 5-ös sorozatú BMW a fejlesztés és a tartóssági vizsgálat utolsó fázisába lépett, az egyelőre még álcázott modellnek előreláthatólag 2016 második felében tartják a premierjét. A bajorok legújabb fejlesztéseit megkapó autó összkerék-hajtással is megvásárolható lesz.

Az új, hetedik generációs 5-ös sorozatú BMW a fejlesztés és a tartóssági vizsgálat utolsó fázisába lépett, az egyelőre még álcázott modellnek előreláthatólag 2016 második felében tartják a premierjét. A bajorok legújabb fejlesztéseit megkapó autó összkerék-hajtással is megvásárolható lesz.
Nem véletlen az időzítés, hiszen a nagy ellenfelek, a Mercedes-Benz E-osztály, a Jaguar XF és az Audi A6 is most újul meg, vagyis tartani kell a konkurenciával a versenyt. Szóval, az új 5-ös BMW, a márka egyik legnépszerűbb modellcsaládja. Biztosan lesz belőle konnektorról tölthető (plug-in hibrid) változat, amelyben benzines-elektromos technika dolgozik majd, s közel 40 kilométert képes megtenni zéró károsanyag-kibocsátás nélkül.
Fejlett autonóm vezetési rendszer kerül bele, képes lesz meghatározott sebességgel magától haladni, kifinomult ütközésmegelőző berendezéssel látják el, például teljesen önálló fékezési funkcióval.
Az 5-ös sorozatot felszerelik az ötödik generációs iDrive-rendszerrel, ugyanazzal, amelyet a 7-es is megkapott. Támogatja az új tuchpad és érintőképernyő funkcióit, így például az okostelefon használatot. Aztán felismeri majd a sofőr kézmozdulatait, ahogy hangfelismerőt is tesznek bele.
Három különböző karosszériával készül: lesz limuzin (kódnevén G30), Touring (G31) és GT (G32). Utóbbi továbbra is egy nagyobb egyterűre hasonlít, de sokkal elegánsabb lesz az elődöknél.
A Németországban készített kémfotókon az látszik, hogy a formavilág is változott. Erősen döntött a hátsó ablak, csinosabb a hátulja, valahogy kecsesebb az egész jármű. Aerodinamikailag jelentős az előrelépés, javult a légáramlás, köszönhetően a tetővonal és a front-rész kialakításának. Akár 100 kilogrammal is csökkenhet az 5-ösök súlya - jelenleg az 520i a legkönnyebb, a maga 1595 kilójával.
A legújabb négyhengeres benzines és dízelmotorokat teszik bele, főleg 2 literes formában. Ezekhez csatlakoznak a 3 l-es hathengeresek és állítólag a 750i-ben dolgozó 4,4 literes V8-ast, közel 450 lóerősen is belerakják.
Az M5 lesz a zászlóshajó, s akár négykerék-hajtással is kínálják majd, ebben tutira a 4,4 literes V8-as üvölt majd. Szabványban hatfokozatú manuális váltóval kínálják az 5-ös BMW-ket, de lehetőség nyílik az új kilencgangos automata megrendelésére is.