Legfrissebb hírek ÚJ

Rés a pajzson! Nem elég megbízhatóak az új Pumák

Rés a pajzson! Nem elég megbízhatóak az új Pumák

A német hadsereg késlelteti az új szériás Puma harci jármű bevezetését, mert rengeteg a technikai probléma a tesztelés alatt álló modellel. Pedig a név kötelez: a "ragadozó nagymacska" a világ egyik legjobbja a szegmensben.

A német hadsereg késlelteti az új szériás Puma harci jármű bevezetését, mert rengeteg a technikai probléma a tesztelés alatt álló modellel. Pedig a név kötelez: a "ragadozó nagymacska" a világ egyik legjobbja a szegmensben.
Legyen erős, gyors és megbízható - ezek a legfontosabb szempontok, amelyeknek muszáj lenne megfelelnie az 1088 LE-s monstrumnak. A német védelmi minisztérium azonban hiányosságokat fedezett fel.
Elsősorban technikai problémák sújtják a páncélost: a szoftver és a hardver gondok sokasodnak, ahogy a fegyverzet-ellenőrzés sem felel meg a kívánt szintnek. Az eddig leszállított 151 Pumából 87 darabnál kell módosításokat végrehajtani, például az elektronikus ellenőrző berendezéseket és a monitorokat is cserélni kell - ezen munkálatok pluszköltsége meghaladja a 150 millió eurót, azaz a 46,5 milliárd forintos összeget.
Ráadásul a toronytól független másodlagos fegyver is hiányzik egyelőre, ahogy a digitális rádiók és egy extra egység integrálása sem tökéletes. Összesen 350 járművet rendelt a hadsereg ? az üzlet alaposan megdrágult, hiszen az eredeti 2,1 milliárd euró (650,5 milliárd forint) helyett immáron 4,3 milliárdról (1331,7 milliárd Ft-ról) beszélünk.
Ráadásul, komoly riválissal is muszáj szembenéznie a gyártónak, hiszen a Rheinmetall Lynx állítólag tűzerőben, mobilitásban és védelemben is simán felveszi a versenyt a Pumával.
Ám térjünk vissza a "nagymacskára". A sivatagban, az Egyesült Arab Emírségekben és a fagyos Norvégiában is tesztelték az új széria prototípusát. A melegben némileg megbolondultak a szoftverek, ahogy a hidegben is hibákat jeleztek a műszerek.
Ami a technikai paraméterek illeti: a Puma 1088 lóerős, a maximális nyomatéka 2400 Newtonméter. Egyértelműen a dicséretére válik, hogy könnyen elérhetőek az alkatrészei, így a szervizelése is kevesebb időt vesz igénybe.
A többek között tűzoltó-készülékkel, 360 fokban fordítható éjjellátó kamerákkal, high-tech kijelzőkkel és aknák, kézifegyverek és rakéták elleni extra védelemmel ellátott harci jármű súlya 31,4 tonna, amelyet Airbus A400M repülővel lehet szállítani.