Legfrissebb hírek ÚJ

Subaru Impreza GC8: utcai raliautó

Subaru Impreza GC8: utcai raliautó

Igazi szörnyetegre leltünk. Illetve, miket is beszélek. Ahogy az egyik kedves ismerősöm mondta: ez maga a négykerekű isten.

Igazi szörnyetegre leltünk. Illetve, miket is beszélek. Ahogy az egyik kedves ismerősöm mondta: ez maga a négykerekű isten. A Subaru raliautójának utcai változata, az Impreza GC8 22B. És most megvehető, az ára 55 ezer euró, azaz körülbelül 17 millió forint.
Az 1998-ban piacra dobott összkerekes japán csoda megkímélt állapotban vár az új tulajdonosára, hiszen mindössze 57 ezer kilométer van benne.
Most jöhetnek a fanyalgók, hogy ennyi pénzt egy több mint másfél évtizedes matuzsálemért felesleges kifizetni. Érvelhetnek azzal, hogy egy viszonylag jó lakás áráért már olyan hiperszuper nullkilométeres, vadiúj verdát lehet kapni, hogy nagyjából magától megy.
Na, itt álljunk meg! Ennek az autónak pont az a lényege, hogy vezessük. Mert ez maga az aszfaltszaggató bestia.
A Subaru raliprogramjának utcai változata. Kétliteres, négyhengeres, 16 szelepes boxer turbómotorral, 280 lóerővel, megközelítőleg 386 Nm-es csúcsnyomatékkal. Ehhez tegyük gyorsan hozzá, hogy a könnyített karosszéria miatt a súlya alig 1000 kilogramm. Vagyis kérem szépen, ez egy igazi vadállat!
Tényleg csak azért, hogy a fanyalgók is érezzék a törődést: álló helyzetből, hogy elérje a 100 kilométer/órás sebességet, mindössze 4,6 másodpercre van szüksége. Mint a rakéta.
A 4,405 méter hosszú, 1,73 m széles, 1,435 m magas kocsi motorja nagyjából nyolcezres fordulatszámig pörgethető, hatfokozatú kéziváltóval játszhat a kormány mögött ülő lelkes sofőr. A végsebessége gyárilag 185 km/ó, de ha feloldjuk az elektronikus szabályozást, akkor valahol 250 körül van. Nincs mit szépíteni rajta: ez egy Subaru Impreza N-csoportos raliautó!
Amelynek ráadásul komoly történelme van. A GC8 kódjelölésben a G az Imprezát, a C a szedánt és a kupét, a 8 pedig a 2.0 turbót hivatott jelölni. A ralipályákon sokáig a futamgyőzelemig jutó Legacyval próbálkozott a japán gyár, de aztán bevetette az Imprezát és jöttek a világbajnoki címek. Sorrendben háromszor, 1995-ben, 1996-ban és 1997-ben nyerte meg a konstruktőri vb-trófeát az ázsiai istálló, míg a brit Colin McRae 1995-ben, a szintén brit Richard Burns 2001-ben, a norvég Petter Solberg pedig 2003-ban húzta be egyéni vébédiadalt.
A gépet az 1988-ban alapított STi (vagyis a Subaru Tecnica International, a gyár belső tuning- és motorsport részlege) alakította utcai raliautóvá.
Szóval, 17 millió forintnyi összeg ezért a száguldó csodáért. Nagy pénz, cserébe viszont az Impreza is nagyon jó.
S, hogy mire volt képes a ralipályákon az Impreza? Íme, egy kis történelem!