Legfrissebb hírek ÚJ

Vezetőbarát VW T6

Vezetőbarát VW T6

A Mercedessel akar harcba szállni a Volkswagen a kisbusz fronton. Az összkerekesként is készülő Bulli (T6) kinézetre ugyan nem sokat különbözik majd a T5-től, de belül alapos változásokon ment keresztül.

A Mercedessel akar harcba szállni a Volkswagen a kisbusz fronton. Az összkerekesként is készülő Bulli (T6) kinézetre ugyan nem sokat különbözik majd a T5-től, de belül alapos változásokon ment keresztül.
A VW állítólag két éven belül piacra dobja a T7-est, az addig terjedő időszakban szeretne a szegmensben egyre jelentősebb előnybe kerülő Merci ellen alternatívát nyújtani a Bullival. Elöl a LED-es lámpák dobnak az összképen, hátul a lámpák, a lökhárító és a hátsó ajtó vonalvezetése változott.
Belül viszont kényelmesebb és jóval okosabb lett a Volkswagen. Új a multimédiás rendszere, természetesen már alkalmas arra, hogy összeköttetésben legyen az okostelefonokkal, plusz a vezetősegítő berendezések száma is megsokasodott.
Megkapja a DCC-t, vagyis az adaptív futómű-szabályozást, amely lehetővé teszi, hogy egy gombnyomásra a sofőr kiválassza a legmegfelelőbb karakterisztikát. A normál, a kényelmes és sportos hangolás alatt folyamatosan reagál a különböző szituációkra, a fékezési, a kormányzási és a gyorsulási manőverekre.
Aztán, jár hozzá sávelhagyás figyelmeztető, holttér figyelő, parkolás segítő, jelez a rendszer, ha úgy érzi, hogy a kormány mögött ülő fáradna. Autópályán a távolsági fényszórót bizonyos sebesség alatt kikapcsolja, hogy ne zavarja a szembe jövőt, illetve az előttünk haladót. Van benne távolságtartó tempomat, vészfékező és start-stop funkció.
A kereskedelmi forgalomba nyár környékén kerülő, a német Bild által már fotókon megjelenő T6 alapára 33 ezer euró, körülbelül 10 millió forint lesz. A 4Motion, vagyis az összkerékhajtás előreláthatólag a 150 lóerős 2.0 TDI-hez, a 204 LE-s 2.0 BiTDI-hez, a 150 és a 204 lovas 2.0 TSI-hez kérhető majd. Ami a váltókat illeti: hatfokozatú manuális, vagy hétgangos DSG közül lehet választani.