Legfrissebb hírek ÚJ

Családi Ferrari: GTC4 Lusso

Családi Ferrari: GTC4 Lusso

Vajon milyen família lehet az, amely egy Ferkát használ arra, hogy közlekedjen? Mármint négyen egyszerre. Jó, az, hogy kőgazdag, egyértelmű. Ne, de mégis, egy ízig-vérig villantós szupergyors verdával ugranak le a boltba vásárolni vagy hajtanak el az étterembe? Amíg nem ülünk be egy ilyen vasba, addig fogalmunk sem lehet. Éppen ezért addig szervezkedtünk, még összejött a nagy lehetőség.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)

Álomszerű esély

Mégpedig Maranellóban, a gyárnál adódott ez a nagyszerű lehetőség, hogy egy villámgyors kör erejéig behuppanhattunk, kivételesen nem az anyósülésre, hanem kifejezetten hátulra. Hiszen mégiscsak ez az unikum, egy Ferrariban hátul ülni.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)

Hát mit mondjak, nincsen sok hely, de azért a karosszéria áramvonalassága ellenére elfér a fejem, persze nem vagyok egy kosárlabdázó alkat, de azért törpe sem. 190 centi alatt nincsen probléma. Az ülés pedig éppen olyan sportos kényelmes, fotelszerű mint elől. A kezeket is lehet hová tenni, szóval az ergonómia ötös osztályzatot érdemel.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)

Mint egy rakéta
Persze majd kiderül, menet közben mi lesz, nem érzem-e magam egy centrifugában vagy egy űrkapszulában. Amikor a sofőr indít, és a motor bizsergető módon felbőg, akkor megremeg a levegő is. Tulajdonképpen a technika ugyanaz a GTC4 Lussónál is, mint a modell elődjénél, az FF-nél volt. Egy 6,2 literes V12-es erőforrás dolgozik, amely 690 lóerős csúcsteljesítményre és 697 newtonméter maximális forgatónyomatékre képes.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)

Mind a négy kerék kanyarodik
Mérni szinte képtelenség lett volna, a gyári adat szerint 3,4 másodperc, én is 3 és 4 mp között regisztráltam a 100-as sprintünket. A 334 kilométer/órás végsebességet persze nem értük el, de a kanyarokban így is éreztem az erőhatásokat.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)

Egyébként kezesbárányként támadta az íveket az összkerékhajtású gép, s a pilóta szerint ebben sokat segít, az újdonság, a 4RM-S rendszer, amely összkerék kormányozhatóságot jelent. Csak azért, hogy a család télen is tudjon hasítani. Lehet, hogy túl sok is ez már a jóból, mindenesetre parádés a Ferrari GTC4 Lusso.