Legfrissebb hírek ÚJ

Exkluzív!!! Michelisz bemutatja a hibrid Honda CR-V-t!

Exkluzív!!! Michelisz bemutatja a hibrid Honda CR-V-t!

A túraautó-világbajnokságon szereplő magyar pilóta, száguldó riporterünk beavatja olvasóinkat abba, milyen az élet a világ egyik legnagyobb autókiállításán és a vadonatúj Honda CR-V Hybridről is elárul egy-két kulisszatitkot.

A Honda-istálló gyári versenyzőjeként már rutinos résztvevője Európa legnagyobb autószalonjainak Michelisz Norbert, a hét elején nyitó frankfurti dzsemborin is ott volt.
– Annyira magával ragadó egy ilyen grandiózus autókiállítás, hogy szinte nehéz szavakba önteni. Az utóbbi esztendőkben rendszeresen ott voltam Genfben és ez már a második alkalom, hogy itt vagyok Frankfurtban – árulta el Michelisz a 4x4 Magazinnak. – Ez tényleg egy gigászi rendezvény, hiszen legalább kétszer akkora területen helyezkedik el, mint a svájci. Őszintén szólva, hiába voltam nagyon lelkes, másfél nap alatt esélyem sem volt arra, hogy bejárjam az összes standot, pedig nagyon érdekeltek az újdonságok. Hatalmas az érdeklődés, óriási a tömeg, nem túlzás azt állítani, ez Európa legnagyobb szabású bemutató show-ja.

Képgaléria megtekintése (2 db kép)

Forrás: Honda/Ossi Piispanen

Az autóversenyzőnek természetesen hivatalosan is jelen kellett lennie a Honda standján, s ha már ott volt, onnan is hozott csemegét olvasóinknak, hiszen a japán márka ezen az eseményen mutatta be a CR-V Hybridet.
– Abszolút érthető, hogy a Honda is készített egy hibrid hajtáslánccal felszerelt városi terepjárót, hiszen ez a típus, valamint a környezettudatos közlekedés is egyre inkább előretör. Itt, Frankfurtban két német konkurens cég is bejelentette, hogy a közeljövőben igencsak ráfekszik erre a témára, és jelentősen gazdagítja zöldhajtású flottáját, ez a trend – tette hozzá Michelisz. – Nyilván a japánok sem akarnak lemaradni, ezért időszerű volt, hogy lépjenek ezen a téren.

A kocsi egy egészen újszerű Intelligent Multi-Mode Drive rendszerrel, azaz intelligens több üzemmódban használható hajtáslánccal van felvértezve. Az alapot egy kétliteres, négyhengeres, benzines i-VTEC motor jelenti, amely nemcsak a hajtásért felel, hanem elektromos áramot is termel, ehhez csatlakozik egy villanyos egység. Így három üzemmód van: benzines, hibrid és zéró emissziós.
– A CR-V volt az első kocsi, amit néhány évvel ezelőtt a Hondától használatra kaptam és nagyon tetszett, jó magasan van az üléspozíció, sok a hely benne, ráadásul megbízhatóan is ment, a terepképességei is megfeleltek nekem. Ez a mostani már annál fejlettebb technológia – jegyezte meg Micheli Norbert. – Bevallom kezdetben, amíg többnyire elektromos rásegítéssel működtek az összkerékhajtású modellek, nem voltam meggyőzve létjogosultságukról. Hiszen a fogyasztás olyan magas volt, hogy nem volt érte meg a néhány hónapnyi rossz időért, meg a kevés terepes útért ilyen kocsit használni. Most már azonban állandó összkerékhajtással fixen működnek a kocsik, így pedig költséghatékonyabb a technológia. Arról már nem is beszélve, hogy a hibridhajtás még kifizetődőbb városban. Már alig várom, hogy a CR-V Hybridet élesben is kipróbáljam...