Legfrissebb hírek ÚJ

Jobb a Raptor, mint a Viagra!

Jobb a Raptor, mint a Viagra!

A Ford sportosított F-150-ese eléggé ott van a szeren, pedig nem egy szokványos amcsi vadállat pickup, hiszen a benzinfaló hatalmas erőforrást mellőzték, a teljesítménye viszont így is csúnyán odaver. Azt mondják, felülmúlja a legjobb potencianövelőt is.

Tegye fel a kezét, aki sosem akart kipróbálni egy vérbő tengerentúli gépet! Senki többet? Ülj le, egyes! Naná, hogy mindenki beülne egy ilyen böszmenagy tankhajóba és nekieresztené a 66-os útnak, ahogyan azt a hollywoodi filmekben szokták. Mi inkább az útról letérve próbáltuk ki, hogy valójában mire is képes a nevét egy ragadozó őslényről, a Velociraptorról kapó négykerekű.

Eszik mint egy vadállat 

Nomen est omen! Meg kell hagyni, már ránézésre is komoly erőt, markáns tesztoszteron és adrenalin túltengést sugároz ez a nagyfiú. Kellően tökös és dögös. A Ford baromi jól eltalálta, hogyan lehet feldobni az egyébként sematikus formavilágot. A hűtőmaszk és a löklapig felnyúló haspáncél brutálisan jól néz ki. Az egész monstrum menő, szinte kínálja, hogy kikönyököljön belőle az ember és játssza az eszét. Persze ez csak városban működik, „csajozós kettes” fokozatban. Már ha nem sajnálsz 19 litert városi 100 kilométerenként.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Szinte repül a Raptor
Forrás: Ford

A méretek tekintélyparancsolóak: az 5,86 méteres hossz 3,70 m-es tengelytáv, a 2,2 m-es szélesség és a 2 m-es magasság, valamint a csaknem 2,7 tonnás súly nem nevezhető csekélységnek, és megmondom őszintén, mielőtt beültem volna, kételkedtem, hogy egy 3,5 literes EcoBoost motor valóban sportos teljesítményre képes egy ekkora hodályban. Erről később...

Tömör gyönyör 

Behuppanva a luxus és a sportos közös halmazában található ülés elég kényelmes, persze ez manapság már nem truváj. Jó az oldaltámasztás, és ez a nyomatékos kanyarokban nélkülözhetetlen. Minden bőr, meg műanyag, semmi sincsen túlcicomázva, átlagosan príma az anyagminőség. Nem érzed azt, hogy tajparasztság beülni sáros lábbal, márpedig terepjárásnál ilyesmi megesik. A Sync3 infotainment kielégítő, a hangcucc szól, mint az állat – legalább az, ha már a motor nem üvölt.

Persze nem egy roadsterben vinnyogtatunk, és azért van némi dörömbölés. A teljesítményre viszont nem lehet panasz a 3,5 lityis V6-os közvetlen befecskendezéses, intercooleres, ikerturbós alumínium erőforrás nem egy fenevad, de masszív. Mintegy 450 paripát terelget és a húz mint a barom! Tízsebességes automatával volt szerencsém kipróbálni, de van kézi váltás funkció is. Lehet versenyezni a géppel, a 0-100 kilométer/órás gyorsulás 5,5 másodperc alatt összejön.

 

Szabadlábon felfüggesztve

Ennyit az aggodalmakról! Leesett az állam, annyira fürge ez a benga négykerekű. A futó- és kormányműve pedig olyan jól van összerakva, hogy könnyedén lehet manőverezni vele, még cidrizős szűk szakaszokon is. Meglepően ügyesen kanyarodik.

Az összkerékhajtásra sem lehet panasz, hiszen homokban és sárban is gond nélkül elboldogul. Mély vagy sziklás terepen sem lehet probléma, elöl 33, hátul 35 centi a hasmagasság. Alapból 17 colos alufelnikre húzzák a BFGoodrich T/A KO2 terepabroncsokat, és a szett meg van erősítve Fox lengéscsillapítókkal.

Nekem már kicsit túlzásnak is tűnik a felfüggesztés viszonylagos hibátlansága. Mert elég sterillé teszi a zúzást. Kicsit sem pattog a kocsi gyors tempónál, hacsak nem terepralis körülmények között úttalan utakon veret vele az ember. Szépen elnyeli a bukkanókat, gödröket. Persze az off road élmény garantált. A fogyasztás nem túl baráti, a csapatásunk alatt 16 litert benyelt százon! De valamit valamiért...

 

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Már pickup megjelenése is vagány
Forrás: Ford

Amerikában úgy marketingelik, hogy a Ford F-150 Raptor jobb, mint a Viagra és az örök ifjúság széruma együttvéve! Tapasztalati úton nem tudom megerősíteni, de miért ne hinnék a rutinosabb kollégáknak. Ez a vas képes akciókészre hangolni a brácsát. Persze 17 milliót el is kérnek érte!