Legfrissebb hírek ÚJ

Menetpróbán a Škoda Karoq

Menetpróbán a Škoda Karoq

A Kodiak nagyot szólt és tényleg ütős lett városi terepjáró szinten, ezek után nagyon kíváncsi voltam rá, hogy vajon mire képes a kis tesó, a Karoq. Annál is inkább, mert elődjétől, a Yetitől nem dobtam hátast.

Nekem olyan semmilyen, amorf valami volt mindig is. Egyterűnek kicsi, városi terepjárónak béna, szóval nem ejtettem könnyeket, amikor kiderült, a Škoda lecseréli és a helyére a Karoqot állítja. Azt azért meg kell hagyni, hogy a Yeti név sokkal ütősebb volt. Persze nem lehetett megtartani, mert ez egy teljesen új modell.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)

Forrás: Skoda

Az már rögtön örömteli módosítás, hogy hosszra 16 centit sikerült nyúlnia, ez a helykínálat szempontjából jól jött. Ezzel 4,38 méter lett a hossz, 1,84 méter a szélesség és 1,16 méter a magasság. Majdnem teljesen megegyeznek a paraméterek a Seat Atecával, nem véletlenül, a költséghatékonyság fontos alapelv a Volkswagen-konszernnél.
Egyébként az egyediség tényleg nem erénye a Karoqnak, hiszen a külsejét és a belsejét tekintve is leginkább egy töpörödött Kodiaknak számít. Jó, azért nem minden csavarra egyeznek meg, de az infotainment rendszer és a hálózati kapcsolódási lehetőségek is onnan lettek átemelve ide.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)

Forrás: Skoda

Azért egy újdonságot mégis meg lehet említeni a kisebbik Škoda-SUV esetében, hiszen ennél a modellnél vetették be először a teljesen egyedire szabható digitális műszerfalat, amelyben négyféle profil közül választhatjuk ki nekünk legjobban megfelelőt. Csak azok az információk jelennek meg, amelyekre szükségünk van. Egy másik ékköve a 9,2 hüvelykes érintőképernyő.

Hely van benne bőségesen, a magasabb utasoknak sem kell szoronganiuk a hátsó sorban. Ez a tény is jelzi, főként a kényelem a fontos ennél a kocsinál, nem pedig a terepképességek. A már említett méretgyarapodás azzal is járt, hogy kimaxolva 1810 literes a csomagtartó és alapból is 521 litykós, ez azért tekintélyes.

A dizájn is szép és jó, már a Kodiaknál is megcsodálhattuk, ám én már csak úgy vagyok vele, menet közben derül ki, mire képes egy vas. Az általam kipróbáltban 4x4-es hajtáslánc volt, amely 1,5 literes benzines motorral összekötött DSG automataváltót takar és 150 lóerős csúcsteljesítményt. Mivel nem egy tankhajóról van szó, ezzel sem volt különösebb gond, de aki sportosabb vezetési élményre vágyik, annak mindenképpen a nagyobb dízelmotorokat ajánlom, lesz 190 pacis csomag is.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)

Forrás: Skoda

Így is elég mozgékony a Karoq, nem kell lomhaságtól tartani, a kormánymű roppant finom, minden apró mozdulatra tökéletesen reagál a kocsi. Az összkerékhajtáson látszik, hogy főként rossz időre és útra nem off roadozásra ajánlják, mert nem igazán hagy szabad kezet a pilótának. Szinte azt lehet mondani, hogy túlzott a tapadás, semmi farolás, semmi sallang. A sportérték nulla, a biztonságérzet viszont a maximum közelében van.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)

Forrás: Skoda

Az viszont manapság már roppant idegesítő szokássá kezd válni, legalábbis számomra, hogy egyre több autónál, köztük ennél is olyan jól sikerült a szigetelés, hogy szinte semmilyen hangja nincsen a gépnek! Nem vicc! Kis túlzással nem tűnt fel, hogy indításnál felhörrent a motor.

Persze ennél nagyobb bajom ne legyen a Škoda új üdvöskéjével, amelyben gyaníthatóan sok családnak lesz még öröme, mert tényleg jó kis kocsi. Nem csodálkoznék rajta, ha a piacon rommá verne, azonos platformra épített Volkswagen Tiguant és Seat Atecát, mert sokkal kényelmesebb és kezelhetőbb azoknál. Csak ezt a hülye nevet el lehetne felejteni. Vissza a Yetit!