Legfrissebb hírek ÚJ

Seat Ateca X-Perience – Unaloműző mester

Seat Ateca X-Perience – Unaloműző mester

Az utóbbi évek egyik legizgalmasabb újdonsága volt az, hogy a Seat is beszállt az SUV-bizniszbe. Az év közben bemutatott Ateca már önmagában egészen vagány volt, azonban a márka nem érte be ennyivel, elkészítette a típus off roadosított változatát, az X-perience-t. Parasztvakításnak tűnhet, azonban ez a vas nemcsak optikai tuninggal van kicicomázva, hanem valóban egészen jó terepképességekkel ruházták fel. Az biztos, hogy ebben a verdában senki sem fog unatkozni.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)

Forrás: Seat

Elég csak ránézni, és tutira lerí róla, hogy ez nem egysíkú unalmas kocsi, már ami a külsejét illeti. Persze számtalanszor előfordult már a terepesített verdák esetében, hogy a maszk mögött egy múmia rejtőzött, hiszen gyakorlatilag a kötelező off roados elemeken kívül semmi sem emlékeztetett arra, hogy városi terepjáróról van szó. A Seat azonban nem spórolt ki semmit az Ateca X-Perience-ből, így a külcsín mellett a belbecs is nívós esetében.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)

Forrás: Seat

Vagány külső

Természetesen itt sem maradhattak el a divatos terepes látványelemek, mint a hatalmas hűtőmaszk – amely szinte a teljes frontrészt uralja –, s ennek az alsó része még egy hatalmas trapéz alakú műanyag kerettel is hangsúlyozva lett. Naná, hogy oldalt küszöb is van, de legalább a kerékjáratokon megszokott, többnyire gusztustalan műanyag betét itt legalább lemaradt. Hátul a lökhárítóig felnyúlik a fenéklemez, mert ez is trendi. A 18 colos különleges tervezésű, dinamikus rajzolatú felnik pedig valóban pöpecek.

A dizájn nagyon modern, a szögletes, elnyújtott a fényszórókkal, a markáns, de gömbölyített karosszériaélekkel. A matt olívazöld fényezés, a tükrökön és a hűtőrácsban egy díszléccel narancssárga kontrasztot kapott. Mindezeknek köszönhetően az utcán garantáltan nem lehet úgy végigmenni vele, hogy ne bámuljanak meg bennünket. Ez egy hesszverda!

Képgaléria megtekintése (6 db kép)

Forrás: Seat

Dögös belső

Amikor kinyitom az ajtót és behuppanok az ülésre, még inkább le vagyok nyűgözve. Hiszen erősen fölé van lőve a minőség a megszokott középkategóriás SUV-khoz képest. Ugyanis itt azért elég erősen szabad kezet kapott a bőrkárpitos brigád. A kellemes tapintású és többnyire rusztikusan markáns mintásan varrott anyagból jutott az ülésekre, a kormányra és a kéztámaszra is. Ez azért szokatlan ebben a mezőnyben vagy legalábbis a limitált szériák és a fullextrás csomagok velejárója inkább.

A műszerfal és a kezelőpult nincsen túlcifrázva, csak a lényeges dolgok láthatóak, és természetesen van egy nagy, 8 colos képátlós infotainment, amely gondolkodik helyettünk és kinyitja a világot. Érdemes kiemelni a Connectivity Boxot, amellyel csatlakoztatás nélkül lehet tölteni a telefonunkat. A gomberdő azonban talán felesleges, de meg lehet szokni.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)

Forrás: Seat

Kényelmes útitárs

Mérőszalag ugyan nem volt nálam, de 185 centimmel az átlag magasságúak közé tartozom, és nem feszengtem sem elöl – bár ez nem nagy szó –, de hátul sem. Kényelmesen elfér a láb és a fej is – persze 4,36 méter a hossz, ebben azért nem is árt elférni. Vállban szűk három személynek szerintem, de nem ötfelnőttes kocsinak van tervezve hosszú távra az tuti, inkább családi járgány.

Az mindenképpen előny, hogy az üléspozíció viszonylag magas, így át lehet látni a forgalmat, ám a hátsó ablak csak mutatóban került be a kasztniba, a mai kornak megfelelően. Persze a parkolórobot és a 360 fokos kamera is segítenek, ha hátra akarunk látni. A csomagtartó is elég nagy, nem lesz rá panasz.

Képgaléria megtekintése (6 db kép)

Forrás: Seat

Lendületes terepes

A cég azt sugallta a bemutatáskor, hogy 75 százalékban aszfaltos, 25 százalékban terepes használatra ajánlják, de ezt azért csak menet közben lehetett eldönteni. Az biztos, hogy a kétliteres dízelmotor a 190 lóerős csúcsteljesítményével és 400 newtonméter nyomatékával nem sokat szarakodik, húz, mint a barom. Pedig az automataváltók általában eléggé el szokták cseszni a hajtáslánc összképét, de itt még a nyolcsebességes DSG hangolása is egészen jól sikerült. Nem lomha és nem is túlpörgős a vas, kényelmesen lehet vele menni, autópályán és városban is. Van egy sor automatika: sávelhagyás-figyelmeztető, táblafelismerő, távtartó tempomat, meg miegymás, nekünk szinte csak élvezni kell a suhanást.

De nézzük azt a bizonyos off road képességet! Talán ezzel sincsen baj, a 4Drive összkerékhajtás elég jól kapaszkodik, ereszkedik, és a felfüggesztés is megfelelően muzsikált, persze triálversenyeken nem kell vele indulni, ám szégyenben sem marad a gazdája.