Legfrissebb hírek ÚJ

Volvo V90 Cross Country: a hallgatag óriás

Volvo V90 Cross Country: a hallgatag óriás

Aki képes megbirkózni a sokak számára érthetetlen terepkombi jelenséggel – hogy minek kell tizenöt milliós óriás autókat off roadosítani –, annak mindenképpen tetszeni fog ez a Volvo. Mert túlzás nélkül állítható, hogy ebben a szakágban igazi királynak tekinthető ez a böszme nagy vas minden szempontból. A luxuskategória minden kívánalmának megfelel, közben nem hivalkodik. Szóval félre az előítéletekkel, ideje megnézni, mire képes ez a skandináv behemót!

Persze tudom, kezdetben én is nehezen akartam megérteni, hogy mi a francnak kell egy kombit, pláne ilyen drágát terepesíteni? Azt gondoltam, hogy ez is csak egy kamu crossoveresítés lesz a szokásos műanyagarzenállal, hasmagasság-emeléssel és csókolom. Gazdag apuka meg jól bekajálja, s elindul a családdal kirándulni, aztán egy csattanás után jön az első, a szervizben a számla után pedig a második infarktus.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Forrás: Volvo

Telekjáró behemót

Magyarországon nem is volt nagyon létjogosultsága az off roadosított drága kombiknak, mert a tehetősebb közönség inkább az SUV-kra van rágerjedve, aki meg tanyára járna vele, nem ilyet vesz.

„A homályos csillagodat, Árpikám!” – mondta anno a gimis matektanárom, amikor bődületes tévedéseket vélt felfedezni a tudásanyagomban. Nos, most is legalább ekkorát koppantam. Ugyanis ez a Volvo V90 Cross Country egyáltalán nem kamukéró crossover, hanem a terepképességeket illetően reggelire megeszi a városi terepjárók többségét.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Forrás: Volvo

Erre a svédek úgy adtak magyarázatot, hogy náluk ezeket a kocsikat tényleg azok használják, akik nem feltűnősködni, hanem rakománnyal, családdal telekre járnak vagy kirándulnak. Ja, és meg is engedhetik maguknak.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Forrás: Volvo

Lebegő tepsi

Nézzük mi jár 15,5 millió forintért – ez persze csak az alapár! Természetes, hogy a karosszérián a műanyag kiegészítők nem maradhatnak el, mert most ez a trend. A leglényegesebb az off, de inkább all road képességek tekintetében, hogy elég masszív 21 centis a hasmagasság – hat centivel több, mint a normál V90-esé – és 20-as kerekeket adnak a verdához.

Ráadásul az alváz védelmére is odafigyelt a V90 CC esetében a gyártó, s most nemcsak a korróziógátlásra gondolok, hanem az érzékeny alkatrésznél felbukkannak lemezek a felverődés ellen.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Forrás: Volvo

S akkor még nem is beszéltem a konstrukció egyik legkellemesebb meglepetéséről, a hátsó légrugókról. Nem nagyon hittem bennük, bevallom – megint az előítélet –, ám végül ismét pozitív élményekkel gazdagodtam, mert földúton sem hagyott cserben a technika, szinte lebegett ez a hatalmas tepsi.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Forrás: Volvo

Motorzaj zéró

Persze még mielőtt valaki azt hinné, hogy összecsináltam magam a gyönyörűségtől, el kell mondanom egy-két negatív tapasztalatot is. Engem kifejezetten idegesít, hogy a motorevolúciónak – ebben ugyanis D5-ös kétliteres, négyhengeres egység dolgozik 235 lóerős csúcsteljesítménnyel és 480 newtonméter nyomatékkal – és a szigetelésnek köszönhetően szinte hangtalanul. Nem túlzok, mintha egy süketszobában ülne az ember! Bármennyire szuper a vezetési élmény, nekem ezt egy kicsit túltolták. A hangtalanság maradjon a villanygépek sajátja!

Így aztán hiába hasít remekül ez a hallgatag óriás, amely 0-ról 100 kilométer/órás tempóra mindössze 8 másodperc alatt képes felgyorsulni, hiányzik az atmoszféra.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Forrás: Volvo

Hardcore parkolás

A másik hajmeresztő hátrány – persze ez is a miért nem gondolkodtál, mielőtt megvetted kategória –, hogy ezzel a hatalmas kombival extrém sport a parkolás. Nemcsak a nehézség, hanem az állandó magas adrenalinszint miatt. Mert nemcsak attól kell félni, hogy mi meghúzzuk manőver közben, hanem attól is, hogy amíg mi vásárolunk, addig valami fakezű lezúzza a parkolóból kilógó seggét.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Forrás: Volvo

A kocsi 4939 milliméter hosszú, 1543 mm magas, 1879 mm széles, a tengelytávja pedig 2941 mm. Ehhez képest a csomagtartója alapból 560 literes, s ez sokak szerint lehetne nagyobb, viszont ülésdöntögetéssel 1526 literesre tudjuk bővíteni.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Forrás: Volvo

Belül természetesen minden földi jó megtalálható, a bőrfotelektől a 12,3 colos érintőképernyős központi és szórakoztató egységig. A gomberdő eltűnt, már lehet, hogy túlságosan ki is irtották. Az audio cucc hangzása is szuper.

Összességében tényleg remekül sikerült ez a vas, mert a vezetési élménye remek, egyáltalán nem ügyetlen és lomha ez a kéttonnás csatahajó, sőt meglepően fürge. Tényleg úgy van vele az ember, hogy ki sem akar szállni a kocsiból. Már csak az a kérdés, minek szálljak be? Döntse el mindenki!