Legfrissebb hírek ÚJ

A pickuplegenda születése

A pickuplegenda születése

Amerika kedvenc pickupja a múlt század közepén született. Valószínűleg, az 1947-es premiernél még kevesen gondolták, a Ford F-sorozat ilyen sikersztori lesz, hogy az összkerekes platós hetven esztendővel később nemhogy még „létezik”, de nagyobb a népszerűsége, mint korábban bármikor.

Az F-Series első generációja volt a Ford háború utáni első teherautó tervezete. Összesen tizenhat különböző gyárban rakták össze a széria darabjait, ám a keszekuszaság ellenére egészen 1952-ig „életképes” volt.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Munkagép
Többek között az építőiparban is nagy hasznát vették

Az első F-es gép Ford Bonus-Built néven lett ismert, 1947-ben gurult ki a gyárból és 1948. január 16-án adták el. Sok minden nem tette feledhetetlenné, egy darabból álló szélvédővel látták el, fényszórókkal spékelték meg, s természetesen járt hozzá egy kabin, ami cserébe viszont viszonylag nagy volt.
Extraként rendelhetett hozzá a szerencsés tulajdonosa lábbal működtethető szélvédőmosót, igény szerint az utasoldaldalra is kerülhetett ablaktörlő, valamint napellenző, sőt jobboldali lámpa. A kiegészítő króm szegélyekkel díszített, F-1-nek is hívott autó összkerékhajtású volt – a „testvéreit” egyébként egészen 1959-ig lehetett kapni.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Az első
1948-ban gyártották és 1949-ben adták el

Az F-sorozat '50-től jelentős dizájnváltozáson ment át. Addig ugyanis a hűtőrács sokkal keskenyebb volt és a fényszórókat a sárvédőbe süllyesztették. Aztán 1951-ben és 1952-ben módosították a fényforrások helyét, a hátsó ablak szélesedett és a műszerfalat is áttervezték. Az újításoknak köszönhetően, ötcsillagos fülkének nevezték az utaskabinját – nyilvánvalóan a kényelmi szempontok miatt.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Tágas
A fülke kifejezetten tágas volt

A modelleket egyébként különböző jelölésekkel látták el. Az F-1 fél tonnát volt képes elcipelni, az F-2 már háromnegyedet, ugyanennyit vett a „hátára” az F-3, csak éppen erősebb motorral látták el.
Az F-4 legalább 1 tonnára volt hitelesítve, míg az F-5 hagyományos iskolabuszként is megállta a helyét. Az F-6 már 2 tonnát bírt el, mint az F-7 és az F-8, csak utóbbi kettő komolyabb teljesítménnyel villogott.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Málhahordó
Alaposan megpakolva is lehetett rá számítani

Az F-es pickupokba többféle motorokat raktak. Volt „háromhetes”, „háromötös”, „háromkilences”, „négykettes”, „négyhatos” és „ötötös” blokk is, ezekhez három, négy, valamint ötfokozatú manuális váltó kapcsolódott. A csúcsteljesítmény 95 és 155 lóerő közötti skálán mozgott.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Különleges
Speciális kiadás is készült belőle, például postáskocsi

Az első évben tágasabb, hosszabb és magasabb kabinnal látták el, míg '49-től a korábban fekete kerekeket a karosszéria színére festették. 1950-ben a standard háromgangos váltót a padlóról a kormányoszlopra rakták át, a következő esztendőben a hűtőrács ezüstszínű lett, hogy kiegészítse a króm fényszórókeretet. Áttervezték az első lökhárítót, a platót és csomagtérajtót, valamint a V8-as embléma is rákerült. A „csomagtér” az addigi fémpadló helyett pedig fából készültet kapott.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Folyamatosan megújult
Az állandó frissítések miatt, egyre jobb lett

Az F-Series második generációja 1953-tól 1956-ig gyártották, manapság pedig már a tizenharmadik van soron, ráadásul megannyi speciális különkiadás is színesíti Amerika legkelendőbb pickupjának történelmét.

Képgaléria megtekintése (11 db kép)
Az új generáció
Immáron hetvenedik éve hódít az F-series, amelynek legismertebb tagja az F-150

 

Forrás: youtube