Legfrissebb hírek ÚJ

Dögös triálgépet fejlesztett a Montesa

Dögös triálgépet fejlesztett a Montesa

A Honda égisze alá tartozó spanyol márka nagyon komoly újításba fogott, külsőleg teljesen megújult közkedvelt sportgépe, a Cota 300 RR, rég láthattunk ilyen szép vasat.

Még mielőtt legyintene valaki, hogy mit kezdjen egy verseny triálgéppel, annak gyorsan megjegyezném, hogy van ennek a konstrukciónak egy úgymond kommersz verziója is, a 4RT260-as, amelyet amatőr műkedvelők is használhatnak, szóval érdemes megnézni a friss kétkerekűt.

Képgaléria megtekintése (3 db kép)

Forrás: Montesa

A motort egy négyütemű, folyadékhűtéses, injektoros, egyhengeres 288 köbcentis Honda-egység hajtja, amely majdhogynem megegyezik a fent említett „utcai” változatéval – valamivel hosszabb a lökete. Ez tulajdonképpen nem is nagyon változott, talán annyival, hogy a motorféket kissé visszafogták a jobb produkció érdekében.

A versenygép egy kilóval könnyebb mint a 4RT260-as és csak 1,9 literes a tankja. Az ötsebességes váltó áttételezése rövidebb lett. A szuperkönnyű titán kipufogórendszer pedig szinte maga a tökély. A váz és a lengővilla természetesen alumíniumból készült, az első villán pedig DLC-bevonat van. A tárcsafékeket is kicserélték, hogy még jobb lehessen a produkció.

Képgaléria megtekintése (3 db kép)

Forrás: Montesa

A látvány pedig önmagáért beszél, a formatervezés pazarra sikeredett, a piros-fekete fényezés pedig olyan dögös, hogy mindenki elájul tőle. A triálos szubkultúrában biztosan nagyot szól majd a Montesa Cota 300 RR.