Legfrissebb hírek ÚJ

Harcra kész a Volkswagen 272 pacis raligépe

Harcra kész a Volkswagen 272 pacis raligépe

A Volkswagen számára mégsem ért véget a rali-világbajnokság. Sőt, újra indul. A Polo R WRC gyári színekben idén már nem vett részt a sorozatban, de a németek elkészítették a vadonatúj autójukat, amely kölcsönözhető lesz a privát csapatok számára. Bevetésre kész a 272 lóerős, összkerekes VW Polo GTI R5.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
WRC helyett R5
Az új Polo raliautó is ütős lesz

A németek sikerre vitték a World Rally Carjukat, hiszen 2013-ban, 2014-ben, 2015-ben és 2016-ban is megnyerték vele a vébészériát: a francia Sébastien Ogier révén a pilóták versengését, de a konstruktőrök között is diadalmaskodtak.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Diadalsorozat
Sébastien Ogier révén 2013 és 2016 között négy egyén világbajoki címet gyűjtött a Volkswagen-csapat, plusz a konstruktőri vb-t is megnyerte

A márka azonban idén kiszállt a „buliból”, viszont a szakembereit nem eresztette szélnek. Amint megszerzi a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) induláshoz szükséges engedélyét, a privát csapatok 2018-ban már bérbe is vehetik a vadonatúj R5-ös méregzsákot.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Gyors és erős
272 lóerős az új veszedelem

Az autóban 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses turbómotor üvölt: a csúcsteljesítménye 272 lóerő, a topnyomatéka pedig 400 Newtonméter. Az állandó négykerék-hajtást kapó modellbe ötsebességes váltót raktak. A Polo GTI R5 1320 kilogrammot nyom, álló helyzetből 4,1 másodperc alatt futja a nullaszázat.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Fürge
A GTI R5 4,1 másodperc alatt százon van

A kocsi fejlesztése az év eleje óta zajlott. Kezdetben a franciaországi Fontjoncouse-ban, aztán novemberben murvás és aszfaltfelületen is tesztelték a németek a járgányt, ebben a hónapban pedig Nagy-Britanniában nyüstölik.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Remekelt
A VW Polo GTI izmos testvérét murván és aszfalton is tesztelték már

„A Polo GTI R5 problémamentesen vette az eddigi akadályokat. A teszteken részt vevők visszajelzése rendkívül pozitív – mondta a projekt francia műszaki igazgatója, François-Xavier Demaison. – Kihasználtuk a wolfsburgi központ műszaki fejlesztési részlegének tapasztalatait, de együttműködtünk a Škoda szakembereivel is, hiszen a márka már 2015 óta kínál R5-ös autókat az ügyfeleinek.”

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Rajtra kész
Jövőre már indulhat a világbajnoki-sorozatban