Legfrissebb hírek ÚJ

Husqvarna 701 Enduro: átcímkézett KTM

Husqvarna 701 Enduro: átcímkézett KTM

A KTM ugyan átvette az irányítást a Husqvarna felett, de azért igyekszik különálló márkaként kezelni. Persze, minden segítséget megad a „családtagnak”, így alkották meg például a 701 Endurót, amely az osztrákok 690 Enduro R platformjára épült – átemblémázták az eredeti gépet, de azért fejlesztettek is rajta. Mindenesetre, a modell imázsfilmjében arra buzdítják a vásárlókat, hogy a tengerparton, a sivatagban és a hegyvidéki terepen is nyugodt szívvel próbálják ki a motort.

Képgaléria megtekintése (15 db kép)
Remek alap
A megbízható, strapabíró és elismert KTM 691 Enduro R-re épült a Husqvarna gépe

Nyilván, egyszerűbb egy meglévő technikát átalakítani, mint egy vadonatújat fejleszteni, ráadásul ne feledjük, a KTM a terepmotorozásban élen jár, etalonnak számít, amit a mattighofeniek művelnek évtizedek óta, az lenyűgöző. Elég csak arra utalni, hogy az osztrák márka 2001 óta legyőzhetetlen a világ leghosszabb és legnehezebb tereprali-versenyén.

Képgaléria megtekintése (15 db kép)
Diadal
A motorosoknál az osztrák Matthias Walkner nyerte idén a világ legkeményebb tereprali-versenyét, a Dakart – természetesen KTM-en ülve

Apropó, Dakar! Az Afrikából egészen Dél-Amerikába költöztetett futamon is valamelyeset külön kezelik a „sógorok” a Husqvarnát, hiszen amellett, hogy megadnak mindenfajta műszaki támogatást, a legjobb gyári pilótákat a narancssárga márkajelzésű motorokra ültették, míg a testvércsapatként funkcionáló sárga-kékek gépein remek, ám főként fizetős pilóták foglalhatnak helyet

Képgaléria megtekintése (15 db kép)
A KTM testvércsapata
A Husqvarna csapat motorjain a tehetséges, de fizetőképes pilóták foglalnak helyet a Dakaron

Vagyis, ha az együttműködés a sivatagban eredményre vezet, akkor a hétköznapokban, a civil életben is működnie kell. S úgy tűnik, rendben is van.

25 milliméterrel nőtt a rugóút

Szóval, elővették a szakemberek a KTM 690-est és elkezdték – egészen egyedi kifejezéssel élve – „husqvarnasítani”. A jól bevált és korábban már oly sokszor agyondicsért 690 köbcentiméteres blokk ismerősként köszön vissza, a 67 lóerős és 68 Newtonméter csúcsnyomatékú technika ugyanaz, amit az anyacég is használ. Ahogy a határ túloldalán már megszokhattuk, a 701 is króm-molibdén, strapabíró, de ennek ellenére könnyű acélcsővázzal készült.

Képgaléria megtekintése (15 db kép)
Ismerős...
A 2016-os Husqvarna 701 Enduro alapszámai: 690 köbcentis blokk, 67 lóerő, 68 Newtonméter

Természetesen a világ legjobbjának tartott WP futóművet is megkapta, csakhogy, amíg a KTM 250 milliméteres rugóúttal rendelkezik, addig a „testvér” elől és hátul is 275 mm-essel büszkélkedhet. Ez az első jel, hogy az átcímkézésen túl, azért munkával is töltötték a rendelkezésre álló időt a szakemberek.

Képgaléria megtekintése (15 db kép)
Komolyabb játék
Növelték a rugóutat, 250 milliméterről 270 mm-re

A terepképességen tehát igyekeztek finomítani. Mert aszfalton is jól elboldogul a gép, de az igazi vadászterületei a betonút melletti, laza, tempós részek. A fékeket értelemszerűen az ugyancsak világelső Brembo szállítja (elöl 300, hátul 240 milliméteres a tárcsa), a gumiméret 90/90-21 és 140/80-18.

Nagyobb tank, megmaradt üléspozíció

Ami rendkívül csábítóvá teheti, hogy sikerült lecsípni a korábbi 690 R körülbelül 150 kilogrammos súlyából, a Husky 145 kg-mal mérlegelt, márpedig ez a szó legszorosabb értelmében megkönnyíti a kezelhetőségét a rázósabb szakaszokon, s vastagon hozzájárul az egészen kiváló teljesítmény/tömeg arányképlethez.

Képgaléria megtekintése (15 db kép)
Erdőjáró
A nehéz terepen is kezesbárány, remek a kezelhetősége a 145 kilogrammot nyomó gépnek

Az üzemanyagtartály 12 literesről 13 l-esre nőtt, az ülésmagasság pedig maradt 910 mm. Nem elhanyagolható szempont, hogy az 1504 milliméter tengelytávolságú 701 Enduróhoz csúszókuplung, üzemmódkapcsoló és blokkolásgátló is jár alapáron.

Képgaléria megtekintése (15 db kép)
Kívánatos
Extrákkal látták el, hogy még csábítóbbá tegyék. Úgy gondoljuk, sikerült a terv...

A váltó hatgangos, sima és pontos működésű, megfelelő segítség a tökéletes kontrollhoz a szélsőséges körülmények között is. Persze, azért fontos megjegyezni, hogy szoftendurós modellről van szó, tehát lehet vele csapatni a homokban, a földúton és a sziklás terepen is, de azért ésszel, ez nem a Dakar-gép reinkarnációja.

Képgaléria megtekintése (15 db kép)
Gázadás előtt, gondolkozz!
Jó kis gépről van szó, de azért ésszel terepezzünk vele. Soha ne feledjük: ez nem a dakaros technika „polgári” változata

Viszont, jó hír, hogy amíg a 690 R-nél csak kis szögben volt elfordítható a kormány erdei triálozásnál, ezen most egy picit javítottak, viszont megmaradt a kormánycsapkodásra való hajlam a gyors, gödrökkel teletűzdelt részeken.

Képgaléria megtekintése (15 db kép)
Kár érte
A gyors, gödrös részeken csapkodja a kormányt

3 millió forint körül van az alapára

Manőverezőképessége miatt valódi kanyarfaló technikáról van szó, a menetdinamikája kifejezetten élvezetes, s ami fontos a pénztárcánkra nézve, hogy csak 10 ezer kilométerenként kell szervizbe vinni.
A 3 millió forint körül kapható 2016-os Husqvarna 701 Enduro a prémium minőségű alkatrészeivel és a KTM-nél felhalmozott tudás átültetésével kifejezetten nyerő választás lehet a terepmotorozást kedvelők körében. Az pedig, hogy új köntösbe bújtatták a 690 R-t, kit érdekel? A végeredmény a lényeg, nem az odavezető út.


HUSQVARNA 701 ENDURO (2016)
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3): 690
Furat x löket (mm): 102 x 84,5
Teljesítmény (LE): 67
Maximális forgatónyomaték (Nm): 68
Hengerszám: 1
Keverékképzés: Keihin EFI, üzemanyag befecskendezés
Sűrítési arány: 12,6:1
Szelepvezérlés: SOHC

ERŐÁTVITEL
Tengelyhajtás: láncos
Váltó: hatsebességes

FUTÓMŰ
Gumiabroncs elöl: 90/90-21 Continental TKC-80
Gumiabroncs hátul: 140/80-18 Continental TKC-80
Fék elöl: Brembo 2 - dugattyús, 300 mm-es tárcsával
Fék hátul: Brembo, 240 mm-es tárcsával
Rugóút elöl/hátul (mm): 275/275

MÉRETEK
Tengelytáv (mm): 1504
Ülésmagasság (mm): 910
Hasmagasság (mm): 280
Súly (kg): 145
Üzemanyagtartály (l): 13

Ára (Ft): kb. 3 000 000

 

Forrás: youtube, Husqvarna