Legfrissebb hírek ÚJ

Mercedes-Benz Iglhaut Sprinter 316 CDI – Négylábú akadályfutó

Mercedes-Benz Iglhaut Sprinter 316 CDI – Négylábú akadályfutó

Alighanem minden idők legkiválóbb off road utasszállítóját – már ha egyáltalán létezett ilyen korábban – sikerült megépítenie egy német tuningcégnek. A Mercedes Sprintert jól ismerheti mindenki, hiszen népszerű a mikrobuszok frontján. Azonban ilyen jó formában még egyetlen példánya sem volt, erre mérget lehetne venni. Az Iglhaut ugyanis olyannyira felpörgette a normál vasat, hogy szinte rá sem lehet ismerni, a terepképességei pedig az egekben járnak.

Képgaléria megtekintése (10 db kép)

Forrás: Iglhaut

Az biztos, hogy azok számára telitalálat ez a verda, akik családilag vagy haverilag szeretnek csapatni, ugyanis a Mercedes-Benz Iglhaut Sprinter 316 CDI az ablakos változatból, nem pedig a teherszállításra kitalált kasztnijú. Így aztán három üléssor is van benne, tehát akár nyolc overland túrarajongó is nekivághat a vadonnak, s bámulhatja a vadregényes tájat. Nem felelőtlen ígéret ez, mert a haszongépjárművek off roadosítására szakosodott cég alaposan átalakította.

Képgaléria megtekintése (10 db kép)

Forrás: Iglhaut

Három évtizedes rutin
Tehette nagy szakértelemmel, hiszen immár harminc esztendeje foglalkozik azzal, hogy megállíthatatlan, extrém körülmények között is remeklő gépeket eszkábáljon össze hétköznapi járgányokból.
Ennek a konstrukciónak egy CDI 316-os Sprinter az alapja, amely egy Euro 6-os 2143 köbcentis négyhengeres turbódízel motorral támad, méghozzá egészen jó hatásfokkal, hiszen 163 lóerős teljesítményre és 1400-as fordulatszámon 360 newtonméter csúcsnyomaték leadására képes.

Képgaléria megtekintése (10 db kép)

Forrás: Iglhaut

 

A végsebessége 143 kilométer/óra, természetesen állandó összkerékhajtással és egy hatsebességes kézi váltóval rendelkezik. A sok előny mellett talán az kedvetlenítheti el a kedves olvasókat, hogy 11‒14 liternyi gázolajat is képes beszürcsölni a kicsike, ha nagyon „szomjas” – az legalább vigaszt jelenthet, hogy 160 literes az üzemanyagtankja.

Képgaléria megtekintése (10 db kép)

Forrás: Iglhaut

Masszív box
Persze egy ekkora felépítményt meg is kell mozgatni, mert a hossza 5581, a szélessége 1993, a magassága 2875, a tengelytávja pedig 3250 milliméter. Azonban az Iglhaut alaposan átalakította a hajtásláncot, a futóművet is. Ennek köszönhetően terepszögei is elég jók: elöl 45, hátul pedig 46 fok. A terepképességeket három differenciálzár segíti, az erőátvitel 50/50 százalékban oszlik meg az első és a hátsó tengely között.

Képgaléria megtekintése (10 db kép)

Forrás: Iglhaut

Elöl független felfüggesztés dolgozik négy keresztlengőkarral és stabilizátorral, hátul pedig merev tengely lett összekötve lengéscsillapítókkal, a megállásról és lassításról pedig belső hűtésű tárcsafékek gondoskodnak. Elég komoly, 41 centiméteres a hasmagasság is, főként annak köszönhetően, hogy 18 colos speciális felniken, s az ezekre felhúzott 37 colos BFGoodrich Mud Terrain T/A terepgumikon gördül a Sprinter, amely, ha már az atlétikánál tartunk, inkább akadályfutó.

Képgaléria megtekintése (10 db kép)

Forrás: Iglhaut

Markáns egyéniség
S ami a legjobb, hogy tulajdonképpen egyáltalán nem lett csilli-villi fullgizdára vagy extrém Mad Max-irányba sem eltorzítva a gép külseje. Ugyanis a markáns speciális festésen és márkafeliraton kívül csupán egy masszív lökhárító látható, amely hasznos is, mert a hűtőrács és a fényszórók fölé védőernyőt tart. Valamint egy snorkel is helyet kapott a vezetőfülke jobb oldalán, s ez természetesen már előrevetíti, hogy ennek a mikrobusznak bizony egy patakon átkelés sem okozhat gondot.

Képgaléria megtekintése (10 db kép)

Forrás: Iglhaut

Persze ennek érdekében nemcsak a motortér szigetelését oldották meg különös gonddal, hanem az ajtók tömítésére is komoly hangsúlyt fektettek. Ugyanis itt az utastér is ugyanolyan, mint egy hagyományos Sprinterben. Abba pedig belegondolni is rossz, hogy milyen gány munka lenne kitakarítani a kárpitból a beszivárgó trutymót… Az már kissé show elemnek tűnhet, hogy a karosszéria hátuljára egy pótkereket is feldobtak, mert ez olyan terepjárós. Lehet ugyan cikizni, de masszív zúzda esetén jól jöhet a tartalék.

Képgaléria megtekintése (10 db kép)

Forrás: Iglhaut

Nem olcsó
Persze ahogyan az lenni szokott, a profi munkának megkérik az árát, s a zsebébe kell nyúlnia annak, aki egy ilyen megbízható terepfutót akar magának. Fullextrásan a teljes konstrukció 15 millió forintba kerül, de ha mi visszük az eredeti Sprintert, akkor potom 6 millióért felfúrják nekünk Iglhauttá. Szóval mindenki eldöntheti, melyik megoldás érdekli.