Az Egyesült Államok legnagyobb 4x4-es orgánuma, a FourWheeler Magazine minden évben megválasztja a legjobb off road autókat, de nem szavazás, hanem tesztelés alapján.
A Four Wheeler of the Year 2018-on természetesen főként Amerika-specifikus járgányok vesznek részt és két kategóriában keresik a csúcsgépet. Természetesen az SUV-k, valamint a pickupok között is keresik a number one-t. A királyokat pedig megkoronázzák.
Tulajdonképpen ez egy off road versenynek is tekinthető, hiszen több napon keresztül, több helyszínen, minden félé terepviszonyok és időjárási körülmények között próbára teszik a vasakat, még gyorsulási vidadalra is benevezik őket. Így teljesen objektív lesz a végeredmény, a teljesítmény és a számok nem hazudnak.
Mindkét kategóriában három-három döntős maradt a 2018-as modellévre kiadott több tucat gép közül. Az elő zsűri döntése alapján az SUV-k között a Jeep Compass Trackhawk, a benzines Land Rover Discovery HSE Luxury Si6 és ugyanennek a vasnak a dízeles verziója, a Td6 verseng.
A pickupok között is elég komolya a felhozatal, talán nem véletlen, hogy csak hazai márkák kerültek be a fináléba, mégpedig a Chevy Colorado ZR2, a Ram 1500 Harvest Edition és a Ram 3500 Cummins turbódízel.
Elég kemény a csata, amely már négy napja tart, ezalatt aszfaltos versenypályán, sziklás vidéken, vízátfolyásos erdei utakon sárban, sivatagban, valamint havas hegyi szerpentinen is helyt kellett állniuk a verdáknak. Nincs kegyelem és részrehajlás, csak a legjobb nyerhet!
Alaposan fel volt adva a lecke, s hogy végül melyikük lesz a nyerő, az néhány nap múlva derül ki, amikor a tesztelő csapat összegzi az eredményeket és kiválasztja a nyerőket. Erről mi is beszámolunk majd,