Legfrissebb hírek ÚJ

Vadállati háború – Ram Rebel TRX vs Ford F-150 Raptor

Vadállati háború – Ram Rebel TRX vs Ford F-150 Raptor

Amerikában tudják, mi kell a népnek! Természetesen ez az autóiparra hatványozottan igaz, hiszen nem elég, hogy kiváló pickupokat készítenek a legnagyobb márkák, de ezeket még szériagyártásban tuningolják is. Így nem kell otthon a sufniban barkácsolni, csak elmenni a kereskedésbe és kérni egy brutális off road verziót. A furcsa állatkert két nagyvadja csap most össze nálunk, az áldozati bárány szerepét nem vállaló lázadó kos, a Ram Rebel TRX és a pusztító dinoszaurusz, a Ford F-150 Raptor.

Dizájn 0-1

Képgaléria megtekintése (10 db kép)

Forrás: Ford, Ram

Mire lehet számítani két izomgép esetén? Brutális macsó formákra, lekerülnek a „trikók” és feszít mindenki, amíg bír, a csajok meg eldöntik, ki a menőbb. Körülbelül ez a helyzet itt is, kivéve, hogy bármennyire is csajozóverdának tűnik ez a két vadbarom, azért inkább a pasik vannak rájuk gerjedve. Hiszen ezekkel a szörnyetegekkel nem a városban kell villogni – persze ott is sokan megbámulják őket –, inkább a sivatagban, az erdőben és a pusztában érzik otthon magukat.

Képgaléria megtekintése (10 db kép)

Forrás: Ford, Ram

Nehéz ítéletet mondani, mert nagyon hasonlít egymásra a két duplakabinos platós járgány, s ez sem véletlen, ugyanis annyira figyelnek egymásra a készítők, hogy szeretik nyúlni az újításokat. Jelenleg talán a Raptor áll jobban ebben a dizájnpárharcban, markánsabb, szebb és kevésbé látványosan akar gizdázni, míg a Rebel TRX igencsak hivalkodó, és van egy borzalmasan testidegen lökhárítója.

Kényelem 1-1

Képgaléria megtekintése (10 db kép)

Forrás: Ford, Ram

Első ránézésre meredek lehet ez a kategória, de nem is hülyeség. Hiszen ezeket a kocsikat nem csak off roadozásra készítették. A városban is helyt kell állniuk, meg egy overland túrán sem árt, ha az utasok nem ülik kockára a hátsójukat, miközben a gép hasít árkon-bokron keresztül.

Képgaléria megtekintése (10 db kép)

Forrás: Ford, Ram

Mivel amerikai verdákról beszélünk, a helyhiány nem létező fogalomnak számít, tényleg öten is kényelmesen elférnek bennük, a lábak sincsenek összenyomorgatva, és fejtér is van benne bőven. A Ford maradt itt is a hétköznapiasabb kiépítésnél, azaz normál ülések találhatóak benne, elöl hatalmas kartámlával, egy hosszú túra esetén sem lesz rá panasz. A Dodge esetében azonban sportosra vették a figurát, és tényleg szuper üléseket szereltek be, masszív oldaltartással, így nagyobb tempónál a kanyarokban sem kell feszengeni, lábbal dolgozni, egyenlít is.

Műszaki alap 2-1

Képgaléria megtekintése (10 db kép)

Forrás: Ford, Ram

Na, ebben a kategóriában viszont már jelentős különbségek vannak a két vas között. Még jobban látszik, hogy a márkák teljesen eltérő megközelítésből álltak neki összerakni őket. A Ram Rebel TRX egyértelműen az erőgép kategória legjelesebb szériaképviselője, ennek megfelelően egy brutálisan nagy lökettérfogatú V8-as 6,2 literes, természetesen szupertöltővel felszerelt dízel motort  kapott, amely 575 lóerős teljesítmény leadására képes. Erre alighanem egy magára valamit adó tuningműhelyben is büszkék lennének. Persze a Chrysler által kifejlesztett félgömb alakú égéstérrel rendelkező Hemi-blokk is valamilyen szinten különleges.

Képgaléria megtekintése (10 db kép)

Forrás: Ford, Ram

A Raptor viszont tökéletesen alkalmazkodik a Ford által képviselt céges alapelvekhez. Itt nem nagyon kellett okoskodni, fogták a legjobb 3,5 literes, V6-os, ikerturbós EcoBoost motort, amely 450 lóerős teljesítményre képes, és nem kellett trükközni meg okoskodni. Teljesítményben ugyan alulmarad a Dodge-dzsal szemben, de másban nem. A futóművek esetében nehéz lenne különbséget tenni, mindkettő remek. Így hajszálnyival a Ram nyer.

Vezetési élmény 2-2

Képgaléria megtekintése (10 db kép)

Forrás: Ford, Ram

A Fordnak korábban voltak gondjai azzal, hogy nem minden esetben lehetett a legnépszerűbb 37-es terepgumikkal szerelni a Raptort, de a legújabb sorozatnál már ez a probléma is megoldódott, és Fox verseny lengéscsillapítókkal lett felszerelve. Nem túlzás azt állítani, szinte mindenen úgy átsiklik, mint kés a vajon. Legyen szó patakmederről, murváról, vagy homokdűnéről. Utóbbi nem is csoda, hiszen a Mojave-sivatagban tesztelték. Elöl van egy Torsen differenciálzár, amellyel tényleg bele lehet csapni a lecsóba.

Képgaléria megtekintése (10 db kép)

Forrás: Ford, Ram

Az új tízsebességes automataváltótól sokan tartanak, de meglepően jól muzsikál. Sőt, a kormányon található váltófülekkel még versenyérzetet is produkál, s nem kell kuplungolni. Persze nem lesz meglepetés, hogy ezt a Dodge is tudja, az viszont fura, hogy nem olyan jól, mint a rivális. Hiába a nagyobb lökettérfogat és teljesítmény, egyáltalán nem múlja felül a Ram Rebel TRX a Raptort. Szóval ez nagy csalódás, még akkor is, ha motorhangja sokkal zúzósabb és macsósabb. Ordibálással azonban nem lehet csatát nyerni.

Ár/érték arány 2-3

Képgaléria megtekintése (10 db kép)

Forrás: Ford, Ram

Itt sem lesz nagy különbség. A Ram Rebel TRX alapára nagyjából 16 millió forintnak megfelelő összegnél kezdődik. Ezzel szemben a régóta hasító F-150 Raptor idei szériája 14, 5 milliós alapárral kapható a szalonokban. Már ez is differencia azért, de teljesítménykülönbséggel lehetne ellensúlyozni.

Azonban, mint az előző menetekben már kiderült, erről szó sincsen a két vadállat esetében. Nyilván erősebb a Dodge, de a nagy lökettérfogat miatt drágább és többet is fogyaszt, ha pedig nem csak csapatásra használják, ez sem elhanyagolható szempont.

Képgaléria megtekintése (10 db kép)

Forrás: Ford, Ram

Mindent összegezve, ha mindenképpen választanom kellene, hogy melyiket vegyem meg, a Fordra voksolnék, mert ár/érték arányban toronymagasan veri a Ramet. Úgy tűnik tehát, a dinoszaurusz csak lenyomta a rágós falatnak bizonyuló kost.