Amerikában egyre élesebb a csata a pickup-modelleket (is) gyártók között, merthogy a szegmens ugyan rendkívül népszerű, de a kínálat is vaskos. Azaz, nagyot kell annak dobnia, amelyik cég a tengerentúlon abszolút favorit Ford F-150 mögött érvényesülni akar. A Toyota komoly haditerven dolgozik: amellett, hogy off roadosítja az összkerekes 4Runnert, valamint Sequoiát, hibriddé akarja varázsolni a Tundrát és a Tacomát.
A RAM bevetette már a legújabb 1500-asát, a Ford pedig gőzerővel dolgozik a mindent vivő F-150 elektromosításán, vagyis hibriddé tételén. Azaz, nincs vesztegetni való idő, muszáj lépni – mégpedig jó nagyot, előre.
„Ahhoz, hogy továbbra is képesek legyünk felvenni a versenyt a vetélytársakkal, fejlesztéseket kell eszközölnünk – mondta Ed Laukes, a japán márka észak-amerikai régiójának marketingcsoport alelnöke. – Igen, a hibridvonalon is muszáj elmozdulnunk. Semmi okot nem látok, hogy ne kezdjünk el megújulni és ötletelni ezen a területen. Sőt! Ha megpróbálsz egy márkát még eladhatóbbá tenni, mindenféle ötlet ott hever az asztalon, így természetesen ez is.”
Ami biztos, hogy a Tundrára épült Sequola és az ugyancsak pickupból „kinőtt” 4Runner átalakításon megy át, még inkább hardcorosítva lesz, vagyis mindketten off road-csomagot kapnak.
Persze, rájuk is fér a módosítás, hiszen előbbit egy évtizede, a másikat hét esztendeje árulják szinte változatlanul. A hibriddé válás útján elinduló Tundra 2006 óta nyomja ugyanebben a formában, a Tacoma viszont egy éve újult meg.
Nagy kérdés, ha az Egyesült Államokban beválik a zöldhajtásos „forradalom”, akkor elér-e Európába. Merthogy mifelénk igencsak bírják a Toyota platós kisteherautóját, az összkerékhajtással is kapható Hiluxot, amely éppen nemrégiben kapott egy alapos frissítést. A hibrid-pickup pedig még menőbb lenne.
Forrás: youtube