A gyász után itt az újjászületés. A svéd világfi, a korábbi síelő, Jon Olsson még 2015-ben elveszítette kedvenc autóját, az 1000 lóerős RS6-os modellt, miután ellopták és felgyújtották a tolvajok, de most ismét beleülhet egy izommodellbe. Igaz, az összkerekes utód „csak” 705 pacis.
Íme a svéd korábbi verdája:
A különböző extrém ralikon, kontinenseket átszelő viadalokon induló Olsson azon szerencsések közé tartozik, akik csoda járgányokat vezethettek már életükben. Száguldott már átalakított Rolls-Royce Wraith-tal, a tetejétől megszabadított Mercedes-Benz G 500 4x4-gyel, most pedig bemutatta legújabb RS6-osát.
Úgy tűnik, nosztalgikus alkat a svéd sportember, hiszen visszatért a típushoz. Ugyan az évekkel ezelőtti 1000 lovas topteljesítményből most visszavett, de a 705 paci és a 880 newtonméteres csúcsnyomaték azért nem hangzik rosszul. Az Audikra specializálódott ABT tuningműhelyéből gurult ki a kocsi.
Az RS6+ jelölésű gépben 4 literes, V8-as, ikerturbós motor üvölt. Ugyanaz a TFSI aggregát, amely a gyári Avant Performance-ban is dolgozik, csakhogy az „eredeti” 605 LE-t sikerült feljebb, a 3,7 másodperces nullaszázas gyorsulást pedig lejjebb vinni.
A kocsiban megbabrálták a turbókat, az elektronikát, de a bivalyabbá válás útján a vadonatúj kipufogórendszer is sokat segített. A hírek szerint, 3,5 szekundumnál már nincs többre szüksége a százas sprinthez, viszont a topsebesség maradt 305 kilométer/óra.
A Michelin abroncsokkal ellátott kocsi dizájnja sem hétköznapi, kiválóan illik Olssonhoz. Pepita, azaz a fele fekete, a fele fehér. Mintha kettévágták volna az RS-t. Minden lehet rá mondani, de azt nem, hogy ne lenne extravagáns és feltűnő. Persze, nyilvánvalóan a gizdázás miatt épült.
Forrás: youtube