Legfrissebb hírek ÚJ

Íme, a KTM 2018-as csúcsbringái!

Íme, a KTM 2018-as csúcsbringái!

Túl vagyunk az esztendő javán, a terepkerékpározás szerelmeseinek azonban szinte csak most kezdődik a szezon. Az élvonalba tartozó osztrák cég pedig bemutatta jövő évi kollekcióját.

Nem túlzás azt állítani, minden évben izgatottan várják a bringások, hogy a KTM leleplezze legújabb fejlesztéseit. Új modell ugyan nem mindig szokott érkezni, azonban a meglévőket annyira átdolgozzák, hogy a sok technikai és tervezési újdonság miatt mintha vadonatúj cangák születnének. Nézzük a 2018-as terepes kínálatot!

Macina Fogo
A helyzet az, hogy a piaci trendek hasonlóan az autóiparhoz a kerékpárgyártásban is a villamosság előretörését jelzik. Ám amíg a verdáknál a környezettudatos közlekedés, addig esetünkben a lustaság a hajtóerő – szó szerint. Ezért az osztrák márka kínálatában már egyre növekszik az elektromos motorral hajtott paripák száma. A mountain bikeok közül a Macina Fogo az egyik ilyen, ez egy minden eddiginél erősebb PowerTube Bosch hajtóművet kapott, amellyel száguldani lehet. A vázgeometria is változott, még kényelmesebb lett vele a közlekedés és jó a terepen.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
KTM Macina Kapoho

Forrás: KTM

Macina Kapoho
Szintén megosztó ez a bringa, mert a két keréken terepjárók tábora erősen vitázik, abból a szempontból, kell-e összteleszkóp. Sokan rühellik, mások pedig el sem tudnák már képzelni nélküle a hegyi tekerést vagy egy jó downhillezést. Dimension Mix keréktechnológiát alkalmaztak: elöl stabil 29-es, hátul pedig 27,5 pluszos méretűt szereltek be, a külső átmérőjük megegyezik. Ebben a legbikább Bosch CX, motor van, amely tényleg vadító csapatást ígér a használónak. Aki profin "nem akar" tekerni, ezt fogja választani.

Scarp Sonic
Ez az egyik leginkább bevált és bejáratott össztelós MTB-modellje az osztrák márkának, s nem véletlenül csípik a bringások, mert tényleg szuper. Persze a konstrukció már a harmadik évét tapossa, ezért ideje volt frissíteni rajta, ezt meg is tette a gyártó. A karbonváz egy az egyben le lett cserélve, s az új, modernebb anyaghasználatnak köszönhetően még könnyebb lett. Hátul 90 milliméteres a rugóút, elöl 100 mm, azaz jók a terepképességek, hosszú távú utakra szánták. A kerekek is szénszálasak, a villa a legújabb Fox Step Cast 32, a váltó pedig 12 sebességes Sram XX1 Eagle. Nem gyerekjáték.

Képgaléria megtekintése (5 db kép)
KTM Myroon Glory

Forrás: KTM

Myroon Sonic
A klasszikus csemege pedig ez típus, amely merevvázas, olyannyira, hogy a fejlesztéseknek hála 120 százalékkal még merevebb lett, mint az előző széria, ugyanakkor ez nem ment a teljesítmény rovására, sőt 33 százalékkal könnyebb is lett az egy kilós tömeg alatt maradó váz. Hála megint a szénszálas technológia fejlődésének. Nagyon sokat tesztelték, hogy még jobb legyen az összhang a bringás és a bringa között. Nem túlzás azt állítani, hogy a hagyományosabb montikat kedvelőknél ez lesz a csúcs.

Myroon Glory
A hölgyek számára is tartogat csemegéket a KTM, méghozzá ezt az első fullkarbon cuccot. A Myroon Glory nemcsak a festésével és a vázával imitálja, hogy igazi női keró. Tényleg odatették magukat az alkotók, hiszen minden alkatrészt a szebbik nem igényeinek megfelelően alakítottak ki. Így például keskenyebb a kormány, mert ugye a vállszélesség nem akkora, mint a férfiaknál, kényelmesebb a nyereg, rövidebb a hajtókar és a villa csillapítása is jobb, mint egy masszívabb macsógép esetében.