Legfrissebb hírek ÚJ

Hófalak között az új Audi Q5

Hófalak között az új Audi Q5

A melegben megállta a helyét, most hidegre tették az Audi új generációs Q5-ös modelljét. A kémfotókon megörökített összkerekes szabadidő-autót nyáron még tűző napsütésben rótta a kilométereket, most viszont már Svédországban, havas utakon teszi ugyanezt.

A melegben megállta a helyét, most hidegre tették az Audi új generációs Q5-ös modelljét. A kémfotókon megörökített összkerekes szabadidő-autót nyáron még tűző napsütésben rótta a kilométereket, most viszont már Svédországban, havas utakon teszi ugyanezt.
A 2009 óta gyártott, 4,639 méter hosszú, 1,88 m széles, 1,65 m magas, 2,807 m tengelytávú, 1,85 tonna súlyú családi SUV a hírek szerint az eddiginél lényegesen feltűnőbb karosszéria-változtatásokon esik át. A járművet ugyan még erősen álcázzák az ingolstadtiak, de az biztos, hogy két nagy tetőlámpával ellátták a kocsit, hogy a korai sötétedésben is jól tájékozódjon a sofőr a hófalak között.
Minden bizonnyal sok közös vonása lesz a nagyobb testvérével, a Q7-tel, például ugyanaz a hatszögletű hűtőrács kerül az elejére. Áttervezték az első lámpákat, de újak a hátsó világítótestek is, más a lökhárító és az integrált kipufogóvég. A hátsó szélvédő pedig nagyobbnak tűnik, mint az előző generációé.
LED-es fényszórókat kap, belülre pedig ugyanaz a digitális műszeregység kerül, mint amely a TT-ben is megtalálható. Az MLB Evo platformra épülő szabadidő-autó legalább 100 kilogrammot veszít a súlyából, s valószínűleg az Audi már ismert, négy- és hathengeres turbós motorjai hajtják majd. Azaz, 150 és 272 lóerő közötti tartományú technikákról van szó, a legharapósabb pedig az SQ5 lesz, legalább 320 lovas teljesítménnyel. A tervekben egyébként konnektorról tölthető (plug-in hibrid) változat is szerepel - a modell ünnepélyes premierje 2016 második felére várható.