Legfrissebb hírek ÚJ

Kínai pénzből épül meg a Lotus SUV

Kínai pénzből épül meg a Lotus SUV

Talán még akadnak, akik emlékeznek a Lotus SUV-re (pontosabban Crossover Utility Vehicle-ra, azaz CUV-ra), amely a 2006-os genfi szalonon mutatkozott be, aztán szépen eltűnt a süllyesztőben. Az összkerekes APX (Aluminium Performance Crossover) elképzelés a pénzügyi korlátok miatt nem valósulhatott meg. Egészen mostanáig, hiszen a kínai tőkeinjekció csodákra képes.

Az APX tanulmánynak semmi köze nem volt a márka sportgépeihez, a mérnöki bérmunkával foglalkozó Lotus Engineering próbálkozott vele. Külön érdekessége a VVA modulrendszer, amelynek segítségével egymástól nagyban különböző modelleknek lehetett (volna) közös alapot adni, rengeteg költséget megspórolva.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
2006 és 2007
Egy évtizede a benzines és az elektromos változatát is bemutatták a Lotus CUV-nak

A kocsi öt plusz két férőhelyes volt, de a harmadik sorban csak két gyerekülés fért el. A crossover elejébe 3 literes, V6-os motort pakoltak, a 300 lóerős csúcsteljesítményű és 360 newtonméter topnyomatékú technika 5 másodperc alatt futotta papíron a százat és 245 kilométer/óra volt a legnagyobb sebessége.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Technika
Bármelyik motorral tudta a 250-300 kilométer/órás csúcssebességet – legalábbis papíron

Érdekesség, hogy 2007-ben az APX elektromos változatát is leleplezték, az ugyancsak összkerékhajtású modellt mindössze 10 perc alatt lehetett feltölteni (papíron), 4,8 mp kellett neki, hogy álló pozícióból 100 km/ó-ra gyorsuljon, s körülbelül kétszázötvennel repesztett (papíron).

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Korszerű volt
A korának megfelelő, sőt, egy kicsit azon túl is lépő felszereltséggel bírt

Most úgy tűnik, újra előtérbe kerülhet az APX. Merthogy a svéd Volvót is birtokló kínai Geely felvásárolta a malajziai Protontól a brit Lotust. Érthető, ugyebár?
„A Lotus átalakítható olyan márkává, amely jövedelmező lesz” – bizakodott Carl-Peter Foster, a Geely igazgatótanácsának tagja.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Ázsiai segítség
A malajziai Proton kezdte, a kínai Geely pedig befejezi a szabadidő-autó fejlesztését

A Lotus SUV állítólag már fejlesztés alatt van 2014 óta és ha végre elkészül (márpedig pénz lesz rá), akkor főleg a kínai piacon vetik majd be. Önbizalomhiány mindenesetre nincs, merthogy a vállalat irányítói szerint, a Lotus jobb lesz, mint a riválisnak tartott Porsche Macan.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Hétszemélyes
Az öt plusz kétüléses modell harmadik sorában csak a gyerekeknek jutott hely

A hírek szerint a Macannál 200 kilogrammal könnyebb, úgy 1,6-1,7 tonnát nyomó autóba a Toyota 3,5 literes, V6-os motorját tennék, de hibridhajtású verzió is lesz. A Lotus egyébként jelenleg évente 1500-2000 kocsit értékesít, ám a Geely szerint ez a szám hamarosan a többszörösére nő.