Legfrissebb hírek ÚJ

Nagy darab fickó, sebességmániával

Nagy darab fickó, sebességmániával

Itt van, megjött! A Porsche a harmadik generációs Cayenne csúcsváltozatával, a 4 literes, V8-as motorral ellátott Turbóval haknizik Frankfurtban. A közel 5 méter hosszú összkerekes luxus szabadidő-autó azoknak készült, akik ragaszkodnak a márka nyújtotta extra élvezetekhez, a sebességhez, de mindezt XXL-es méretben.

A motortérben a biturbós aggregát 550 lóerős, a csúcsnyomaték 770 newtonméter, ez pedig 30 LE-s és 20 Nm-es előrelépést jelent az előző modellhez képest. Nyilvánvaló, a fejlődés a teljesítményadatokon is meglátszik: álló helyzetből 4,1 másodperc alatt abszolválja a 100 kilométer/órás sebességet (3,9 szekundum a Sport Chrono csomaggal), a topspeed pedig 286 km/ó.

Képgaléria megtekintése (13 db kép)
Mint a villám
Chrono csomaggal 3,9 másodperc alatt van százon
Forrás: Porsche

Az összkerékhajtás alap, ahogy a Triptonic S nyolcfokozatú automataváltó. Az alváz ugyanaz, mint a „sima” Cayenne-nél és az S-nél, így jár a Turbóhoz adaptív légrugózás, a stabilizációért felelős PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), valamint Porsche Torque Vectoring (PTV). Ráaádásul megbízhatóbbnak is ígérik a gépet - merthogy korábban azért bőven akadtak műszaki problémák a monstrumnál, amelyek orvoslása elég költséges mulatság volt. 

Képgaléria megtekintése (13 db kép)
Megnyerő stílus
Az ígéretek szerint, nem csak a külső változott előnyére, de technikailag is jobb és megbízhatóbb lett az új Cayenne
Forrás: Porsche

Az új generációs luxus-SUV impozánsabb első lökhárítót és légbeömlő nyílásokat kapott, de a fényszórói és a kifejezetten erre az autóra készített felnijei is megkülönböztetik a gyengébb modellektől. 

Képgaléria megtekintése (13 db kép)
Feltűnő jelenség
A megszokott Porsche jegyeket magán viseli a szabadidő-autó
Forrás: Porsche

Elég vagizós a négy darab, négyszögletes kipufogóvégződés, ahogy a hátsó spoiler, amelynek a dizájn mellett komoly funkciója is van. Merthogy a Porsche szakemberei szerint, a szárny két méterrel csökkenti a féktávot 250 kilométer/órás sebességnél.
S, ha már lassítás. Speciális fékek fogják vissza az elszabadulni akaró ménest, az acéllemezekre volfrámkarbid réteget raktak, ami csökkenti a kopást.

Képgaléria megtekintése (13 db kép)
Spoiler
A hátsó szárny csökkenti a fékutat nagy sebességnél
Forrás: Porsche

Belülre nagy felbontású kijelző és érintőképernyő került, plusz 720 wattos Bose térhangzású zenerendszer. Az üléseket a 911-es kialakítása inspirálta, integrált fejtámlákkal és természetesen fűtési funkcióval.
A Porsche Cayenne Turbo az öreg kontinensre az év vége felé érkezik, a németországi alapárát ÁFÁ-val 138850 euróra, azaz 42,7 millió forintra saccolják.

Képgaléria megtekintése (13 db kép)
Beltér
A felső osztály kívánalmainak megfelelő kialakítás, igényesnek tűnik a Cayenne Turbo
Forrás: Porsche

 

Forrás: youtube