Higgadtan, visszafogottan vágott neki az Africa Eco Race-ek során mindig sorsdöntő mauritániai etapnak a Qulisport Racing kamionos együttese. A Kovács Miklós, pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Ács László fedélzeti szerelő alkotta trió a hatodik szelektív szakaszon negyedik lett, így a sárga színű Scania Torpedo egysége kategóriájában továbbra is harmadik.
Egy kis afrikai hangulat:
Marokkó, majd dakhlai pihenőnap és a lazítás után a mauritániai határátlépés, valamint a rettegett dűnék hazájában futott első mért rész várt a versenyzőkre. Hajdanában a határátkelés sem volt egyszerű errefelé: Marokkót elhagyva, a senki földjén teljesített néhány kilométer egy örökkévalóságnak tűnt, amit rendre megfejelt az átkelés sokszor hosszú órákon át tartó bürokratikus káosza. Mostanára mindez a múlté, a két határ közötti területen egy ideje már aszfaltút vezet, a verseny szervezői pedig tíz év alatt olyan kapcsolatot alakítottak ki a hatóságokkal, hogy a helyi idegenrendészet munkatársai a táborba kitelepülve intézik a vízumokat és a beléptetést.
A felgyorsított procedúra után következett a 211 kilométeres szelektív szakasz, amelyet a szervezők nem titkoltan mauritániai bemelegítésnek szántak, így egyelőre csak kevés dűne szerepelt az útvonalban. Kovácsék könnyed kezdést terveztek és ehhez is tartották magukat: a szakasz derekáig a harmadik helyen álltak a kamionosok között, míg végül 2 óra és 51 másodperces idejükkel a negyedik pozícióban zártak. A kategóriában is élen álló holland Gérard de Rooy nyert az Ivecóval, őt pedig a tatrás cseh Tomas Tomecek követte.
„Tempós kis pálya volt a hétfői, köves és homokos, igazi mauritániai bemelegítő futáson vagyunk túl. Szerintem egészen jó eredményt sikerült produkálnunk, ám azt muszáj megjegyezni, hogy a hangsúlyt arra helyeztük, nehogy beleszaladjunk valamilyen hibába. Forróság volt, erős szél és igyekeztünk kímélni a kamiont. Egy aprócska malőr sajnos így is becsúszott, mert a ráhajtottunk egy durva, nagy tevefű-csomóra, próbáltam megfékezni a járművet, hogy ne ugorjunk nagyot, így ennek következtében kissé megsüllyedtünk. Tolatgatnom kellett előre-hátra, variáltunk a guminyomással is, így körülbelül két percet veszítettünk. Ha ez nincs, teljesen biztos, hogy egy pozícióval előkelőbb helyen fejezzük be a mai szakaszt, de szerintem így sem lehetünk elégedetlenek” – nyilatkozta az Africa Eco Race kamionos kategóriájában 2010-ben győztes, az évek során pedig a dobogó összes fokát megjáró egység pilótája, Kovács Miklós.
Az autósoknál a csatározás tovább folytatódott a tavalyi győztes Mini-ász, Vlagyimir Vasziljev és kihívója, a francia Mathieu Serradori között. A francia reménységnek – aki egy buggy-val versenyez és az Africa Eco Race-en kezdte a karrierjét néhány éve – sikerült újra odapörkölnie az orosz riválisnak. Serradori 2 perc 21 másodperccel bizonyult gyorsabbnak, így sikerült 14 perc 14 másodpercnyire faragnia Vasziljev előnyét.
A motorosoknál a portugál yamahás, Luis Anjos Oliveira kezdett a legjobban, aki 2 perc 12 másodpercet vert a KTM-es Paolo Cecire, de az olasz így is magabiztosan, 56 perccel vezet.
Kedden kezdetét veszi az Africa Eco Race-t övező újítások sorozatának újabb felvonása: ez nem lesz más, mint egy kétnapos maratoni menet. Az első nekifutás egy 486 kilométeres hurokszakasz lesz Chami térségében, amelynek végén elzárt területre, parc fermébe teszik majd a versenyjárműveket, amelyekkel szerdán szerviz és karbantartás munkálatok nélkül vágnak majd neki az újabb menetnek, amely 439 kilométeres lesz.
Forrás: youtube, Qualisport