Legfrissebb hírek ÚJ

Africa Race: Kovácsékat foglyul ejtette a Szahara

Africa Race: Kovácsékat foglyul ejtette a Szahara

Ilyen az élet, ilyen a tereprali... Nem a reményeknek megfelelően alakult az Africa Eco Race tizedik szelektív szakasza a Qualisport Racing kamionosai számára: Kovács Miklós pilóta, Czeglédi Péter navigátor és Ács László fedélzeti szerelő műszaki okok miatt nem tudta teljesíteni az utolsó előtti szakaszt. A magyar kamionos trió tagjai a Szahara dűnéi között ragadtak.

Képgaléria megtekintése (4 db kép)
Pedig, jól indult
Egy ideig minden rendben volt, az éllovas holland Gérard de Rooy mögött a második helyen haladt a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László magyar trió

A gárda a kamionos kategória harmadik helyéről, a negyedik pozíciót elfoglaló egységhez képest több mint ötven percnyi előnnyel vágott neki a pénteki szelektív szakasznak, amellyel kapcsolatban a szervezők azt ígérték: komolyabb próbatétel lesz, mint a kétnapos maraton volt. Igazuk lett, a penzum megtépázta a mezőnyt, és a Qualisport triója is az „áldozatok” között volt.

Képgaléria megtekintése (4 db kép)
Probléma akadt...
A technika ördöge aztán keresztülhúzta a Scania-egység számításait

A Scania-hármas ígéretes teljesítménnyel indította a napot, a szakasz első ellenőrzőpontjáig az éllovas Gérard de Rooy mögött haladt, ám a második ellenőrzőpont felé döngetve váratlan technikai problémával találta szembe magát. Az erőátviteli rendszer hibásodott meg, így a dunaszentbenedeki alakulat egy rendkívül nehezen megközelíthető helyen a dűnék között ragadt. Mivel az asszisztencia-útvonal hossza csupán 200 kilométer volt, a háttérstáb Atarból indulva korán elért Akjoujtba, a napi táborba, ahol azonnal elkezdődött a mentés megszervezése. Egy darabig úgy tűnt, hogy a szervezők valamelyik helikoptere el tudja juttatni a javításhoz szükséges felszerelést és alkatrészeket a helyszínre, de a légijárművek a szakasz nehézsége miatt sajnos a várthoz képest jóval később landoltak a táborban, így nem maradt más, mint a közúti megközelítés. A stáb közel 250 kilométert tett meg, mire eljutott arra a találkozási pontra, amelyet Manfred Kroiss versenyigazgató jelölt meg: ott a mentőcsomagot átadták a szervezők egyik dűnejárásra is felkészített egységének, amely helyi idő szerint bőven hajnali 2 óra után tudta kézbesíteni azt.

Képgaléria megtekintése (4 db kép)
Éjszakáztak
Helyi idő szerint hajnali kettőkor érkezett meg a dűnék közé a segítség

Ács László fedélzeti szerelő és a társak maguk láttak neki a Scania Qualisport Torpedo kijavításának: a műholdas telefonon folytatott egyeztetések alapján a terv az volt, hogy a trió tagjai működőképes állapotba hozzák a versenygépet, a lehető legrövidebb úton kikászálódnak a dűnék közül, majd közúton rugaszkodnak neki a táborba vezető közel 250 kilométeres útnak. Szinte biztosra vehető, hogy Akjoujtba csak kora reggelre jutnak el, de a különítmény szándéka az, hogy a várhatóan súlyos időbüntetés ellenére is nekirugaszkodik a szombati, utolsó mauritániai szelektívnek. Ez egyébként az utolsó olyan szakasz lesz, amely beszámít a viadal értékelésébe: az Africa Eco Race hagyományainak megfelelően a szenegáli zárószakasz már csak egy óceánparti látványszáguldás, amely a végeredményt nem befolyásolja, s csütörtök este a szervezők hivatalos közleményben már tájékoztatták is a versenyzőket, hogy ezen nem változtatnak idén sem.

Képgaléria megtekintése (4 db kép)
Célba érni
A jó helyezésről szövögetett álmok szertefoszlottak, most már csak az a acél. hogy a kamion eljusson a dakari Rózsaszínű-tó partjára

A Qualisport Racing egysége kilencedik alkalommal vesz részt az Africa Eco Race-en, amelyen 2010-ben kategória-győzelmet aratott, az évek során pedig a dobogó összes fokát megjárták. Az eddigi részvételek alkalmával – függetlenül attól, hogy milyen eredményt értek el – a dunaszentbenedeki alakulat mindannyiszor eljuttatta a magyar nemzeti lobogót a terepralizás világában kultikus helyszínnek számító Dakarba, a Rózsaszín tó partjára: Kovács Miklós és gárdája ennek a küldetésnek természetesen ezúttal is megpróbál eleget tenni!