Legfrissebb hírek ÚJ

Africa Race: pokoli maratoni

Africa Race: pokoli maratoni

Megküzdött a 2018-as Africa Eco Race maratoni szakaszának második felvonásával a Qualisport Racing együttese, a Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László egységet jócskán megdolgoztatta a Chami és Amodjar közötti 438 sivatagi kilométer. A Scania-trió a napi eredménnyel nem elégedett, azzal viszont igen, hogy a legfontosabb tervet sikerült végrehajtani: a futam legdurvább fázisa után is őrzi a kategória harmadik helyét.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Ásniuk is kellett
Kétszer akadtak el Kovácsék a puha mauritániai homokban
Forrás: Africa Eco Race, Qualisport

A viadal történetében először futott maratoni szakaszt a mezőny. A hetedik, 500 kilométeres szelektív után a mauritániai Chamiban parc fermébe kerültek a járművek, a szervezők felügyeleték, hogy a tankoláson kívül senki, semmilyen beavatkozást ne hajthasson végre nyolcadik szakasz előtt.
Kovácsék aztán a távot 6 óra 15 perc alatt teljesítették, amely a kategória napi eredményei között csak az ötödik legjobb, azonban maradtak az összetettben a dobogón, igaz, előnyük 47 percnyire csökkent a holland DAF-pilóta, Johannes van de Laar előtt.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
A dobogón
A sárga színű Scania Torpedóban ülő magyar egységnek még megnyugtató az előnye a negyedik helyezettel szemben
Forrás: Africa Eco Race, Qualisport

„Az eleje olyan ötven kilométeren át gyors volt, de utána jött az, amit vártunk Mauritániától. Vagyis dűne, tevefű, dűne, tevefű, végtelenül… Egyszer elakadtunk és ezzel buktunk is egy órát, mert ásnunk kellett – mondta Kovács. – Amikor elindultunk, utolértük a tatrás cseh Tomeceket, aki megállt. Mi is megálltunk, de nem bírtunk elindulni, annyira elsüllyedt a kamion. Ott tíz-tizenöt percet szenvedtünk, majd jött régi jóbarátom, Noel Essers, aki kihúzott bennünket. Végül eljutottunk a célig ezen a borzalmasan nehéz maratonon. Az eredményünk olyan, amilyen, a lényeg az, hogy itt vagyunk és megvalósítottuk a tervünket, a kategóriában elfoglalt harmadik hely megőrzését. Veszítettünk jó húsz percet a DAF-hoz képest, de szerencsére volt miből, így az előnyünk zöme megmaradt”.

Bár a maratont kipipálták, jön a következő nehéz menet: ez egy Amodjar környéki hurokszakasz lesz, amely az afrikai Dakar-ralik alkalmával Atar-Atar néven híresült el.
Brutális dűnesorok, több mint száz kilométernyi homok. Borzalmasan nehéz lesz. Reméljük a legjobbakat és bízunk abban, hogy sikerrel vesszük ezt az akadályt is” – fogalmazott a magyar pilóta, aki 2010-ben megnyerte az afrikai derbit a kategóriájában, az évek során pedig a dobogó összes fokát megjárta.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Száguld
A holland Gérard de Rooy az első kilométerektől kezdve vezet és robog az Africa Race-győzelem felé
Forrás: Africa Eco Race, Qualisport

Amíg a kamionosoknál érvényesült a papírforma és az összetettben élen álló holland Gérard de Rooy hozta a szakaszelsőséget az Ivecóval, addig a motorosoknál Luis Anjos Oliveira újra behúzott egy elsőséget. A yamahás portugál 54 percnyi hátránnyal üldözi a napi szakaszt a második helyen záró éllovast, a KTM-mel versenyző olasz Paolo Cecit.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Megnyugtató
Az olasz Paolo Ceci előnye a motorosoknál 54 perc
Forrás: Africa Eco Race, Qualisport

Az autósoknál drámát hozott a maraton második felvonása: a tavalyi győztes Vlagyimir Vasziljev a kategória éllovasaként kezdte a napot, azonban a szakaszon cserélnie kellett a Mini All4Racing ékszíját, később a lapátok is előkerültek, így az orosz a nap végén a kilencedik pozícióban kötött ki. Üldözője, Mathieu Serradori kihasználta a lehetőséget: az Africa Eco Race saját nevelésű pilótájának tekinthető francia megnyerte a szakaszt LCR30-as Buggy-jával és átvette a vezetést az összesítésben. A gall előnye 1 óra 5 perc az orosszal szemben, így biztosra vehető, hogy Vasziljev megsokszorozott elánnal veti bele magát a folytatásba.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Előzött
A francia Mathieu Serradori kihasználta a címvédő orosz Vlagyimir Vasziljev technikai problémáját és több mint egy órával már jobban is áll
Forrás: Africa Eco Race, Qualisport

A nyolcadik szelektív össztávja 340 kilométer lesz, a szervezői előrejelzés szerint pedig „nehéz lecke, ahol nem csak gyorsan, hanem pontosan is kell száguldani ahhoz, hogy a versenyzők ne veszítsenek időt!”

 

Forrás: Qualisport