Vége a titkolózásnak, Étienne Lavigne, a Dakar-rali francia versenyigazgatója részleteket árult el a jubileumi, negyvenedik megméretésről. A január 6. és 20. között rendezendő, Peruból induló, Bolíviát érintő és Argentínában végződő viadalon közel 9000 kilométer az össztáv, a szelektív szakaszok hossza pedig körülbelül 4300 km.
Lavigne som dűnés szakaszt ígér, ami azért kiemelendő, mert korábban, a 2008-as terrorfenyegetésig, az afrikai Dakar legizgalmasabb szelektívjei a Szahara homokhegyei között zajlottak. Peru visszatérésével a dél-amerikai esemény is „sivatagosodik”, s talán van remény arra, hogy végre nem silányul Argentin-ralivá a versengés.
A mezőny majd tehát a perui Limából rajtol, a pihenőnap a bolíviai La Pazban lesz, a cél pedig az argentin Córdobában. Összesen 332 jármű (motor, quad, autó, side by side buggy, kamion) és 515 versenyző vág neki a kéthetes küzdelemnek. A leghosszabb szelektív szakasz 522 kilométer lesz, a legbrutálisabb napon pedig összesen 932 km-t kell megtenniük a résztvevőknek.
Az adminisztratív és technikai ellenőrzésen már túl van az európai mezőny, a járműveket kompra tették és hajóval szállítják a franciaországi Le Havre-i kikötőjéből a helyszínre.
„Az 1970-es évek végén Afrikában, vagy a huszonegyedik század kezdetén Dél-Amerikában a versenyzők ugyanazzal a céllal vágtak/vágnak neki a Dakar távjának. Mindig a felfedezés vágya hajtotta őket és természetesen a kihívások, ahogy most is” – mondta Étienne Lavigne, aki azt is megjegyezte, a tizennégy mért szakasz közül hét zajlik majd a sivatagban és öt a magaslaton, vagyis a tengerszint felett legalább 3000 méterrel.
Így zajlott a pályakijelölés:
A motorosoknál a brit Sam Sunderland (KTM), a quadosoknál az orosz Szergej Karjakin (Yamaha), az autósoknál a francia Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (Peugeot) páros, a side by side buggyknál a brazil Leandro Torres, Lourival Roldan (Polaris) duó, a kamionosoknál pedig az orosz Eduard Nyikolajev, Jevgenyij Jakovlev, Vlagyinir Ribakov (Kamaz) trió a címvédő.
Már csak néhány hét van hátra...
Forrás: youtube