Legfrissebb hírek ÚJ

Harapós lesz a Dakar-oroszlán?

Harapós lesz a Dakar-oroszlán?

Bár a versenyeken és a teszteken már lelepleződött, a Peugeot most hivatalosan is bemutatta a 2016-os Dakar-ralira készült versenyautóját. A francia rekordbajnok, Stéphane Peterhansel, honfitársa, a motorral nyerő Cyril Despres, a harmadik gall, a ralivébé-első, Sébastien Loeb, valamint a rali-vb-győztes és Dakar-diadallal is büszkélkedő spanyol Carlos Sainz vezeti majd a 350 lóerős 2008 DKR16-ot.

Bár a versenyeken és a teszteken már lelepleződött, a Peugeot most hivatalosan is bemutatta a 2016-os Dakar-ralira készült versenyautóját. A francia rekordbajnok, Stéphane Peterhansel, honfitársa, a motorral nyerő Cyril Despres, a harmadik gall, a ralivébé-első, Sébastien Loeb, valamint a rali-vb-győztes és Dakar-diadallal is büszkélkedő spanyol Carlos Sainz vezeti majd a 350 lóerős 2008 DKR16-ot.
Az idei dél-amerikai viadalon nagyon leégett az oroszlános márka, aztán a kínai Selyemút-ralin aratott győzelem után úgy tűnt, rátalált a helyes útra a csapat, de jött a marokkói Világkupa-futam, ahol ismét kudarcok következtek - annak ellenére, hogy Sainz két szakaszt is megnyert.
A megbízhatóságon mindenféleképpen javítania kell az istálló mérnökeinek, nagy kérdés, hogy sikerült-e orvosolni a problémákat. Az viszont vitathatatlan, hogy a tizenegyszeres (hatszor motorral, ötször autóval) bajnok Peterhansel, a két keréken ötször ünneplő Despres, az egyszeres első Sainz és a raliban a kilenc vébésikere után királynak koronázott Loeb félelmetes teamet alkot.
A Red Bull színeit (piros, kék) magára öltő jármű karosszéria elemein még arany, ezüst és fehér is található, vagyis feltűnő jelenség. A túlnyúlás az elején és a hátulján is kisebb lett, hogy versenyképesebbé váljon a gép, jelentősen változott a súlyelosztás, hogy könnyebben vegye az akadályokat. A karosszérián is alakítottak, javítottak a leszorítóerőn, a légáramláson, áttervezték a felfüggesztést, újak a magnézium kerekek és a Michelin abroncsok. (Utóbbiakkal előfordult a marokkói tereprali-viadalon, hogy egy nem túl hosszú és megerőltető szakasz után cafatokban foszlottak szét, nem kevés fejfájást okozva a mérnököknek).
A 3 literes, V6-os, duplaturbós dízelmotor erősebb, jelen pillanatban 350 lovas, a csúcsnyomaték pedig 800 Newtonméter. Továbbra is hatfokozatú szekvenciális váltó található a 2008 DKR16-ban.
"Az autónk egyre jobb, itt az ideje, hogy megmutassuk, mennyire" - mondta bizakodva Peterhansel, egyben hadüzenetet küldve a január 3-án kezdődő, Argentínában és Bolíviában zajló megméretés legnagyobb esélyesének, a Mininek (X-raid).