Legfrissebb hírek ÚJ

Magyarországon tesztelt buggyval indul a Dakaron a Mini

Magyarországon tesztelt buggyval indul a Dakaron a Mini

Mindent elsöprő invázió a Peugeot-uralom megdöntésére. A Mini megmutatta legújabb sivatagi fegyverét, a John Cooper Works Buggyt, amellyel a jövő január 6. és 20. között, Peruban, Bolíviában, valamint Argentínában rendezendő 2018-as Dakar-ralin akar győzni.

Képgaléria megtekintése (14 db kép)
Flotta
A JCW Buggyból (balra) hármat, míg a JCW Rallyból négyet állít rajthoz az X-raid a 2018-as Dakaron

Az elmúlt két esztendőben nyerő és a jövő évi viadal után visszavonuló Peugeot-hoz hasonlóan hátsókerék-hajtású modellt az X-raid állítja csatasorba, ugyanúgy, ahogy a 4x4-es Countryman alapú All4 Racing gépeket. Egy biztos: ilyen autót még a különlegességeket felvonultató dakaros mezőnyben is ritkán látni.

Képgaléria megtekintése (14 db kép)
Furcsa szerzet
Bármilyen furán is néz ki, igen, ez is Mini

A kocsiban 3 literes turbódízel motor üvölt, mégpedig lenyűgöző, 340 lóerős csúcsteljesítménnyel és 800 newtonméteres topnyomatékkal. A Mini Design-nal együttműködésben megkomponált verda a rendkívül könnyű, de roppant strapabíró kevlárból és szénszálas műanyagból épült. Sven Quandt, az X-raid csapatfőnöke szerint, a Marokkóban és Magyarországon (!) tesztelt modellel egyetlen technikai probléma sem akadt a „gyakorlóidőben”.

Képgaléria megtekintése (14 db kép)
Sok kilométert tettek bele
Magyarország mellett Afrikában, Marokkóban is tesztelték a modellt

A JCW Buggy mellett a JCW Rallyt is beveti az alakulat – utóbbi szinte teljesen azonos az idei járgánnyal. Az új viszont könnyebb futóművet és jobb felfüggesztést kapott, amely állítólag a hosszabb szelektív szakaszokon nagy előnyt jelenthet.

Képgaléria megtekintése (14 db kép)
A sivatagban
A marokkói „homokozóban”, a Szaharában sem vallott szégyent a gyakorlás alatt

A sebességváltója és a zárható differenciálműve a Sadev munkája, a kipufogórendszer pedig az Akrapovicé. A felfüggesztést a Reiger Racing szállította. A hatdugattyús féknyereghez 320 milliméteres acéllemezes tárcsa kapcsolódik.

Képgaléria megtekintése (14 db kép)
Vizes akadály
A felfüggesztése új tervezésű, állítólag strapabíróbb, mint az elődje

A 2018-as Dakaron három buggy áll rajthoz, ezeket a finn Mikko Hirvonen, az amerikai Bryce Menzies és a szaúdi Jazid al-Radzsi vezeti. A négy régebbi Miniben az argentin Orlando Terranova, a lengyel Jakub Przygonski, a spanyol Joan „Nani” Roma és a chilei Boris Garafulic foglal helyet.

Képgaléria megtekintése (14 db kép)
Versenyben lesz
Természetesen a Countryman alapú Mini All4 Racinget sem kell lebecsülni, a 4x4-es modellnek szintén komoly esélye van a végső sikerre

Az elmúlt tizenöt esztendőben kizárólag összkerekes autókat küldött harcba az X-raid, vagyis komoly lépés a változtatás a csapattól. A munka idén februárban kezdődött, összesen negyvenöt mérnök dolgozott a projekten. Az első tesztre szeptemberben, Magyarországon került sor.

Képgaléria megtekintése (14 db kép)
Nagy remények
Összesen 45 mérnök dolgozott a kétkerék-hajtású buggyn, amely az ugyancsak hátsókerekes, címvédő Peugeot nagy ellenfele lehet

„Tisztában vagyunk vele, hogy nagy kockázatot vállalunk, hiszen kevés időnk volt a problémák kiküszöbölésére. A tesztek eredményei mindenesetre bizakodásra adnak okot. A dobogót célozzuk meg, de nagyra törő terveink vannak” – jegyezte meg Quandt.

Képgaléria megtekintése (14 db kép)
Hamar kedvenc lett
Még meg kell szokniuk a pilótáknak az új modellt, de az eddigi tapasztalatokkal elégedettek

A rali-világbajnoki sorozatban edződött Hirvonen is várja a dél-amerikai megmérettetést.
„Nagyon sok kilométert tettünk meg – nyilatkozta a finn pilóta. – Jó érzés volt vezetni a buggyt, amelynek irányítása fizikailag nem veszi annyira igénybe az embert. Amire nagyon oda kell figyelni, hogy a gyors, amolyan WRC-s szakaszokon kevésbé pontos, mint a 4x4-es hajtású autónk és a dűnék között is másképpen viselkedik.”

Képgaléria megtekintése (14 db kép)
Peruban, Bolíviában és Argentínában eldől
A Dakar a világ leghíresebb terepversenye, borzalmasan hosszú szakaszokkal. Nagy kérdés, hogyan bírja majd a kocsi a sorozatterhelést