Legfrissebb hírek ÚJ

Silk Way: Loeb és Kolomy válaszcsapása

Silk Way: Loeb és Kolomy válaszcsapása

Továbbra sem egyszerű a feladat a Silk Wayen. A heves és állandó esőzések miatti sártenger ugyan enyhült, de ésszel kellett menniük a résztvevőknek, ugyanis könnyen el lehetett tévedni a számtalan nyomvonal között. A mezőny egyébként maga mögött hagyta Oroszországot, s immáron Kazahsztánban van - a francia Sébastien Loeb (Peugeot) és a cseh Martin Kolomy (Tatra) visszavette a vezetést.

Továbbra sem egyszerű a feladat a Silk Wayen. A heves és állandó esőzések miatti sártenger ugyan enyhült, de ésszel kellett menniük a résztvevőknek, ugyanis könnyen el lehetett tévedni a számtalan nyomvonal között. A mezőny egyébként maga mögött hagyta Oroszországot, s immáron Kazahsztánban van - a francia Sébastien Loeb (Peugeot) és a cseh Martin Kolomy (Tatra) visszavette a vezetést.
Az orosz Ufából indult és a kazah Kosztanajba érkezett meg 876,39 kilométer megtétele után a Silk Way mezőnye. Az össztávból 329,25 km volt a szelektív, azaz a mért rész.
A körülmények valamelyest változtak (azért most is esett), mindenesetre a tizenháromszoros Dakar-győztes Stéphane Peterhansel (Peugeot) így foglalta össze az elmúlt napokat: "Olyan az egész, mint a Holiday on Ice."
A francia pilóta az előző nap annak ellenére tövig nyomta a gázpedált, hogy saját bevallása szerint is túl sokat kockáztatott, néha nem volt normális, ahogy vezetett. Hétfőn viszont így elsőként indulhatott, s "takarítóként" bizony nem is tudta megtartani vezető pozícióját.
"Most ennyit sikerült kihozni a szakaszból, de annyira az elején járunk, hogy nem érdemes számolgatni. Ezeken a részeken nyerni nem lehet, maximum csak veszíteni. A sivatagban dől majd el a verseny" - nyilatkozta Peterhansel.
Loeb került az élre, aki a vasárnap esti 1:19 perces hátrányából 3:15 p-es előnyt varázsolt. A kilencszeres rali-világbajnok pestiesen szólva, nyomta mint az állat, s ennek meg is lett az eredménye.
"Néha csak ültünk az autóban és drukkolunk, mert akkora volt a sár, hogy irányíthatatlanná vált a kocsi. Amolyan bátorságpróbának feleltek meg az oroszországi szakaszok, de a nagy kérdésekre úgyis később kapunk válaszokat" - nyilatkozta Loeb.
Az előző nap elakadó és a helyi traktorosok segítségét igénybe vevő szaúdi Jazid al-Radzsi (Mini) folytatni tudta a küzdelmet, a harmadik peugeot-s pilótának, a Silk-címvédő francia Cyril Despres-nek viszont gondjai adódtak. Legalább nyolc percet vesztegelt, így ugyan továbbra is harmadik, de nőtt a távolság Loeb és közte.
A kínai Zsu-jong (Toyota) azonban szenzációsan ment, s végül nagy meglepetésre harmadik lett a szelektíven.
A Szalay Balázs, Bunkoczi László duó (Opel) a 16. helyen ért célba, az összetettben pedig már a 11! Holott nem volt egyszerű a nap, hiszen mindenfelé nyomok vezettek, a navigátorok folyamatosan diktálták az információkat.
"Nagyon jó napon vagyunk túl - jelentette ki Szalay. - Végre nem volt nagy sár, csak a vízátkeléseknél kellett észnél lenni. Jóformán a rajt után rálépett az ember a gázpedálra, és a végén levette róla a lábát. Volt, hogy erdőben vezetett az utunk, máskor sztyeppéken, dombra fel, dombról le, és néhány helyen nagyon sok néző előtt. Nem volt igazi kalandunk, mi is előztünk, minket is előztek, egy kicsit olyan volt, mint a veszprémi lőtéri pálya, csak jóval hosszabb. Az összetettbeli helyezésünk nem rossz, jövünk felfelé, de az igazán nehéz szakaszok még csak ezután következnek. Törekedni kell rá, hogy ne hibázzunk."
A kamionosoknál fehérorosz siker született: Szergej Vjazovics (MAZ) ellenállhatatlan volt, zseniálisan terelgette a monstrumát. Az összetettben viszont az első napot megnyerő cseh Martin Kolomy (Tatra) az első, vagyis ugyanaz történt a kategóriában, mint az autósoknál, azaz visszaállt a sorrend.
A holland Maarten van den Brinknek (Renault) és honfitársának, Gérard de Rooynak (Iveco) is problémái akadtak, de például az orosz Eduard Nyikolajevet is technikai bajok hátráltatták.
A Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László trió Ivecója viszont remekül ment: a 11. pozícióban ért célba, az összetettben pedig már a 10!
"A szakasz közepén már esett, úgyhogy vissza kellett vennünk a tempónkból. Ugyanis még élénken éltek bennünk az előző nap történései. Például egy töltésről lecsúszva találtuk a japán kamionos legendát, Szugawarát, aki segítséget kért, így megpróbáltuk a Hinót visszahúzni a gátra. Ez olyannyira nem sikerült, hogy néhány tíz méter után már csak a mi kamionunk tartotta vissza a felborulástól. Se Félórás versenyzői konferencia után az a döntés született, hogy egy kötéllel kikötöztük a Hinót, így mi is és a mezőny maradék része is folytatni tudta az utat. Menet közben találtunk még egy Renault-t, amely az oldalára volt borulva, de cseh barátunk, Ales Loprais is kutyaszorítóba került" - mesélte Kovács.
Kedden a Kosztanaj-Asztana szakasz vár a résztvevőkre: 908,8 kilométer az össztáv, ebből a szelektív 373,22 km.

2017-es Silk Way-rali
3. szakasz, Ufa-Kosztanaj (össztáv: 876,39 kilométer, ebből a szelektív szakasz hossza 329,25 km).
Autósok: 1. Sébastien Loeb, Daniel Elena (francia, monacói, Peugeot) 3:10:44 óra, 2. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Peugeot) 4:34 perc hátrány, 3. Zsu-jong, Pascal Maimon (kínai, japán, Toyota) 14:19 p h., ...16. Szalay Balázs, Bunkoczi László (magyar, Opel) 41:26 p h.
Kamionosok: 1. Szergej Vjazovics, Pavel Haranyin, Andrej Zsihulin (fehérorosz, MAZ) 3:33:15, 2. Martin Kolomy, Jíri Stross, Michal Ernst (cseh, Tatra) 55 másodperc h., 3. Ton van Genuten, Marco Alcayna, Bernard der Kinderen (holland, spanyol, holland, Iveco) 3:39 p h., ...11. Kovács Miklós, Czeglédi Péter, Ács László (magyar, Scania) 30:40 p h.

Az összetett állása a 3. szakasz után
Autósok: 1. Loeb, Elena 5:45:34, 2. Peterhansel, Cottret 3:15 p h., 3. Cyril Despres, David Casterra (francia, Peugeot) 17:12 p h., ...11. Szalay, Bunkoczi 1:33:39 ó h.
Kamionosok: 1. Kolomy, Stross, Ernst 6:45:07, 2. Anton Sibalov, Andrej Mikejev, Dmitrij Nyikitkin (orosz, Kamaz) 2:40 p h., 3. Dmitrij Szotnyikov, Ruszlan Ahmagyejev, Ilnur Musztafin (orosz, Kamaz) 5:13 p h., ...10. Kovács, Czeglédi, Ács 1:13:20 ó h.