Legfrissebb hírek ÚJ

Silk Way-rali: a víz volt az úr, törölték a szakaszt

Silk Way-rali: a víz volt az úr, törölték a szakaszt

Ember tervez... A bemelegítésnek szánt szombati, mindssze 2 kilométeres szuperspeciált követően vasárnap a verseny első, vérbeli terepralis szakaszára készültek a résztvevők. Aztán csalódniuk kellett: a rendezőség az elmúlt napok heves esőzései miatt úgy döntött, törli a Kazany és Ufa közötti szelektív szakaszt.

Ember tervez... A bemelegítésnek szánt szombati, mindssze 2 kilométeres szuperspeciált követően vasárnap a verseny első, vérbeli terepralis szakaszára készültek a résztvevők. Aztán csalódniuk kellett: a rendezőség az elmúlt napok heves esőzései miatt úgy döntött, törli a Kazany és Ufa közötti szelektív szakaszt.
A pályabejáró csapat jelentése szerint túl mély volt a sár a pályán, a patakok pedig annyira megduzzadtak, hogy helyenként két méter magas volt a víz. Félő volt, hogy a mezőny fele ott vesztegel majd a vízben és a sárban, ahelyett, hogy folytatná az útját Peking felé. Ehhez jött még, hogy a helikopterek felszállása is veszélybe került az időjárás miatt.
"Meg kell értenünk a rendezők döntését, még akkor is, ha nagyon versenyeznénk már. Kockásra ültük a hátsó felünket, mire ideértünk, de még mindig inkább ez, minthogy egy patakban múlassuk az időt a versenyautóval együtt. Persze, azért a közúti közlekedés sem veszélytelen: jóformán az egész napunk az előzgetésről szólt. Aztán, amikor valami hetedik érzéktől vezérelve nem előztem meg az egyik kamiont, az pont akkor kapott bal első durrdefektet, és átjött a másik sávba. A sofőr észnél volt, szerencsére nem borult fel, és minket sem taszított az árokba" - mesélte Szalay Balázs, aki Bunkoczi Lászlóval és az Opel Mokkával a 25. helyről várja a folytatást.
A mezőny egyébként a Baskírföld fővárosába, Ufába tartván útba ejtette a Kamaz-gyár otthonát, Naberezsnije Cselnit, ahol nagy szeretettel köszöntötték a versenyzőket.
Jólesett a kis pihenő, mielőtt továbbindultak, ezeket a járműveket ugyanis nyilván nem arra tervezték, hogy aszfaltúton közlekedjenek velük.
Az élet persze nem áll meg, a mezőny hétfőn Kazahsztán felé veszi az irányt, az Ufa és Kosztanaj közötti távolság 815,15 km, amelyből a mért szakasz hossza 200,43 kilométer.
A versenyben a szuperspeciált megnyerő, Dakar-címvédő francia Stéphane Peterhansel vezet, a másik magyar egység, a Liszi László, Liszi Norbert (Mitsubishi) duó a 61.

2016-os Silk Way-rali. Állás a második nap után.
Autósok: 1. Stéphane Peterhansel, Jean-Paul Cottret (francia, Peugeot) 1:31 perc, 2. Vasziljev, Zsilcov (orosz, Mini) 1:35, 3. Loeb, Elena (francia, Peugeot) 1:35, ...25. Szalay, Bunkoczi (magyar, Opel) 1:54, ...61. Liszi, Liszi (magyar, Mitsubishi Pajero) 2:21.
Kamionosok: 1. Maarten van den Brink, Péeter Willemsen, Daniel Kozlovsky (holland, belga, cseh, Renault) 1:51, 2. Vjaszovics, Haranin, Zsihulin (fehérorosz, MAZ) 1:54, 3. De Baar, Roesink, Rosegaar (holland, Renault) 1:54.