Legfrissebb hírek ÚJ

Hangtalan áruszállító

Hangtalan áruszállító

A Tesla már az áruszállítók piacára is „benézett”, vagyis muszáj a gyártóknak ezen a területen is elektromos, illetve hibrid járművekben gondolkodniuk. Mercedes-Benz a jövő esztendőre frissíti a Vito E-Cellt, amely hosszabb útvonalakon lesz bevethető, mint eddig és a megbízhatóságán is javítottak.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Piacképesebb
Már több mint egy tonnát lehet belepakolni

A stuttgartiak 2010-ben mutatták be az elektromos áruszállítót, amely mostanra megérett rá, hogy előrelépjen. Értelemszerűen nagyobb kapacitású lítium-ion akkumulátort pakoltak bele (a korábbi 32 kWH-s helyett 41,4 kWH-st) és a hatótávolságát is növelik (130 kilométerről 150 km-re).

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Kisáruszállító
Az elektromos Vito főleg városi munkára ajánlott

A Vitót kétféle tengelytávval lehet megvásárolni, a rövidebb 5140 milliméter, a hosszabb 5370 mm. A korábbi 80-90 lóerős teljesítmény és a 280 newtonméteres csúcsnyomaték is előnyére változik. A körülbelül hat óra alatt feltölthető akkumulátorcsomaggal immáron 113 LE-s az e-Vito és 300 Nm a topnyomatéka.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Izmosodott
Erősebb és nyomatékosabb lett az E-Cell

A gyártó azoknak, akik kevésbé merészkednek vele a városhatárokon kívül, a 80 kilométer/órás csúcssebességet ajánlják, a sztrádát használóknak pedig a 120 km/-ó-s tempót – így a leghatékonyabb a jármű.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Gazdaságos
A 80 és a 120 kilométer/órás csúcssebesség ajánlott, attól függően, hol használják

A 900 kilogrammról immáron 1073 kg-os terhelhetőséggel bíró autó alapára Németországban 39900 euró, azaz 12,5 millió forint. Előreláthatólag 2018 második felében kerül piacra, majd 2019-ben a Merci előretör az elektromos Sprinterrel és a Citannal is.
„Meggyőződésünk, hogy szükség van az elektromos meghajtásra a kisteherautókban, különösen a belvárosi alkalmazásoknál. Ez azt jelenti, hogy a kereskedelmi flotta villamosítása egyre nagyobb ütemben zajlik majd” – nyilatkozta Volker Mornhinweg, a márka Van-részlegének vezetője.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)
Elektromosítás a Mercinél
A Vito csak az előhírnök, jön az e-Sprinter és az e-Citan is