Az 1998 után, vagyis húsz évet követően megújuló Suzuki Jimny a hazai piacon, azaz Japánban a 660 köbcentiméteres, háromhengeres turbós motorral akar hódítani, de az összkerekes terepjáró Európába másfajta technikával érkezik. Kiderült, hogy az öreg kontinensre már 1,5 literes, négyhengeres, szívó-benzines aggregáttal gurul be.
Forrás: Suzuki
Az 1462 köbcentis motor 100 lóerős, a csúcsnyomatéka pedig 130 Newtonméter. Az autó méretéhez képest – eddig 3,395-3,675 méter hosszú, 1,475-1,600 m széles és 1,680-1,705 m magas volt – nem is rossz számadatok.
Forrás: Suzuki
Ugyanakkor az is igaz, nem éppen terepjárós karakter, ám az 1,3 l-es elődhöz képest abszolút előrelépésről beszélhetünk. Előreláthatólag négygangos automata és ötsebességes manuális váltó kerülhet bele – utóbbi szerkezet tizenöt százalékkal könnyebb, mint az eddigi volt.
Forrás: Suzuki
Az Allgrip Pro összkerékhajtási-rendszer nem túl bonyolult, de a célnak megfelelő. A 4WD kapcsolható, s három üzemmód közül választhatunk: hátsókerék-hajtás (2H), összkerékhajtás hosszú áttétellel (4H) és összkerékhajtás rövid áttétellel (4L).
Forrás: Suzuki
Az átdolgozott futóművű gép első terepszöge 37, a hátsó 49 fokos – mindkettő 3 fokkal „veri” az elődöt. Lesz benne érintőképernyős kijelző, amelyet úgy terveztek, akár kesztyűben is kezelhető legyen. Összességében marad az egyszerű kockaforma – nemhiába hívják mini G Mercinek –, a strapabíró, de továbbfejlesztett alap és az aszfaltút elhagyására abszolút alkalmas technika.
Forrás: Suzuki