Boldog születésnapot! A Subaru mindössze ötszáz darabos limitált szériás kiadást dob piacra Japánban az Impreza WRX STI-ből, a 329 lóerős „Type RA-R” az 1989-ben megjelent modellcsalád harmincadik évfordulójának emlékezetesebbé tételére épült. Igazi aszfaltszaggató összkerekes ördög született, amely kívülről egyébként nem tűnik vadállatnak.
Könnyű súly, sebesség és élvezet – ezt a három fő szempontot tartották szem előtt a szakemberek, miközben a korábbi S208-as és S207-es verzióknál jó 30 kilogrammal könnyebb, úgy 1,48 tonnával mérlegelő járgányt megalkották. Tegyük hozzá, a Type RA-R még a „szokásos” WRX STI kiadásoknál is kevesebbet nyom 10 kilóval.
A csökkentett tömeg viszont az S208 teljesítményével párosul, vagyis a 2 literes E20-as boxermotorból 329 pacit csalogattak elő, amihez 432 newtonméteres csúcsnyomaték kapcsolódik. A hatfokozatú manuális váltóval ellátott veszedelem az átlagosnál nagyobb hűtőt és komolyabb merevségű motorburkolatot, valamint speciális kipufogórendszert kapott.
A futóművet kifejezetten a modellre hangolták, a 18 hüvelykes BBS felniken pedig Michelin Pilot Sport 4S abroncsok feszülnek. A megállásról a Brembo speciális fékrendszere gondoskodik. A típus kívülről egyébként semmi különöset nem „üzen” az embernek, sőt, még szárny sincs rajta, vagyis amolyan „türelmes jószágként” állítja be a limitált szériás, körülbelül 12,5 millió forintnyi összegtől elgurítható WRX STI-t. Persze, rögtön megváltozik a kormány mögött ülő véleménye, ha a gép beindul...