Régóta dolgozik már egy komoly csapat a Jim Ratcliffe által megálmodott terepjárón, amely a klasszikus Land Rover Defender máltó utódja lehet. Az első lépést megtették a szakemberek.
Messze van még a vége, de már az alváz megalkotása is komoly lépésnek tekinthető, hiszen eddig csak látványtervek, meg elméletek születtek arról, milyen lesz az Ineos Grenadier. Sok szakértőt bevont Ratcliffe a projektbe, hogy igazán ütős legyen a terepjárója.
A konstrukció látványvilágáért a Mercedes leányvállalata, az Mbtech felel, amely a G-Osztály megalkotásával már letette a névjegyét. A műszaki alapokat pedig a Magna Internationalnak kell összeraknia. És ezzel még nem is ért véget a beszállítók sora, hiszen a motort a BMW hozza. A gyártás megtervezését pedig egy új belépőm a Magna-Steyr vállalta magára.
A Steyr egyébként jó megoldás lehet a gyártás szervezésére, hiszen van tapasztalata ebben. Európa egyik legkomolyabb autóipari bérgyártó cége, kifejezetten arra specializálódott, hogy nem túl nagy példányszámú vasakat dobjon össze. A koronavírus járvány miatt maximum a tervezőasztalon haladhat a munkafolyamat.
Vélhetően nem lesz rossz az Ineos Grenadier, de a konstrukció műszaki alapjairól vajmi keveset tudunk eddig. A pontos részletekre még várni kell, de arra van esély, ha a járvány véget ér, hogy az év végén vagy 2021 elején meglesz a hivatalos bemutató, egy évre rá pedig kezdődik az értékesítés.