A Black Edition és a Wildtrak kombinációjából a Ford megalkotta a Ranger Wildtrak X-et, amely az európai pickuppiac igazi különlegessége lehet. Az összkerekes platós speciális kék (Performance Blue) festést kap.
Erős, strapabíró tetőcsomagtartóval, küszöbbel, a kőfelverődéseknek ellenálló hűtőráccsal és a gyűrődést bíró könnyűfém keréktárcsákkal látták el. Emellett az igényességre és a kényelemre is figyelmet fordítottak a szakemberek, mert belülre teljes bőrkárpitozás került, úgynevezett „River Rock” szürke varrással.
Kizárólag duplakabinos kivitelben készül a Wildtrak X, amelyben 200 lóerős TDCi turbódízel motor munkálkodik. A Ranger 2015-ös faceliftjén alapuló modellbe hatgangos automataváltót pakoltak.
A Raptor utáni legjobb Rangernek nevezett X 18 hüvelykes Continental Cross Contact XL abroncsokon fut és természetesen 4x4-es hajtással veszi fel a harcot a terepakadályokkal. Az elejébe tett 3,2 literes motor 8,8 litert fogyaszt 100 kilométeren.
Az európai kereskedésekbe idén augusztusban érkező pickupban 8 hüvelykes SYNC 3 infotainment rendszer dolgozik, amelyhez többek között műholdas navigáció is tartozik. Az öreg kontinens egyik kedvelt kisteherautójából a tavalyi esztendőben 290 ezer darabot értékesítettek világszerte, úgyhogy nagy kedvencnek számít, így biztosan lesz igény a brutálisabb változatra is.