Nem kell tovább húzni az időt, bemutatásra alkalmas az 1979 óta gyártott G-osztályú Mercedes vadonatúj generációja, a kereskedésekbe 2018 közepén kerülő kockaterepes. Az összkerékhajtású modell a jövő év elején, a detroiti show-n mutatkozik be.
A hardcore terepjárót azért az óvatosság kedvéért és a lelepleződés elkerülésének érdekében álcázva futtatják az utakon, de mivel nincs „hibakód”, elhárultak az akadályok a premier elől.
A nagy megújulás ellenére az autó stílusjegyei megmaradtak. Vagyis a kockakülső nem változik, viszont jobb alapokra építik és korszerűbb is lesz. Az eddig több százezres példányszámot produkáló G-osztály most aztán tényleg a középpontba kerül a stuttgartiaknál, hiszen az eddigi G65 gyártása megszűnik (a Final Editonnel búcsúzik), ahogy a G500 4×4² is lekerül a palettáról. Azaz, minden adva van ahhoz, hogy a jónép az új modellre koncentráljon.
A platform, amelyre épült, körülbelül 400 kilogrammos súlycsökkenést eredményez, a „diéta” pedig jót tesz a még így is 2 tonna felett mérlegelő gépnek. Kevesebb lesz a fogyasztása, az izmos verziója, a G63 AMG pedig a százas sprintjét alig 4 másodperc alatt futhatja le, ezzel versenybe szállhat az alap Porsche 911 Carrerával.
A veszedelemből a hírek szerint kivették az 5,5 literes, twinturbós, V8-as motort, s immáron 4 l-es, nyolchengeres, ikerturbós aggregát zajong benne. A terepjáró maximális teljesítményét 600 lóerőre saccolják.
Ha hinni lehet a PR-dumáknak, a terepjáró képessége és az utazási komfortja is előnyére változik, a beltér „élhetőbbé” varázslásáról pedig a szélességnövekedés és az E-osztályos berendezés gondoskodik.
Forrás: youtube