Exkluzív kiadás! Kevin Costner terepjáró-tervezőnek állt, a rendezőként Oscar-díjat kapott amerikai filmszínész részt vett egy összkerekes Toyota Tundra pickup megalkotásában még 2018-ban. Kőkemény platós gép született, a világsztár hathatós közreműködésével.
Costner komolyan veszi a vidéki életet, hiszen Kaliforniából elköltözött és egy coloradói, aspeni farmon telepedett le. Állatokat tenyészt, s minden nap használja a kedvenc Toyota munkagépét. Ráadásul, tervezett is egyet.
Az előre borítékolható volt, hogy nem holmi dizájnmodell van születőben, a Tundra kőkemény feladatok megoldására képes. A gyári első és hátsó lökhárító a kukában végezte, a helyükre acélból készült vadonatúj: így jobb terepszögekkel rendelkezik a jármű, de helyet kapott rajta egy komoly csörlő és LED-es lámpacsík is.
Vadonatújak a lengéscsillapítók, a hasmagasság 114 milliméterrel emelkedett. A 18 colos keréktárcsára terepabroncsokat húztak, az utasfülke tetejére pedig csomagtartó került. Jól megfér rajta a tartalék üzemanyagkanna, a túrafelszerelés, plusz a kihúzható árnyékoló. A platót kemény tető fedi.
A TRD-s kipufogórendszerrel ellátott Tundra belterében – a padlókonzolon és a hátsó ülések alatt – zárható páncéldobozokba tehetőek az értékek, de akár a vadászathoz használt fegyverek is elrejthetőek a kíváncsi szemek elől. A „csomagtérben” hűtőláda lapul, a romlandó húsáruk és az italok megfelelő tárolására.
„Számomra nem elég, ha csak masszívnak, strapabírónak néz ki egy pickup. Alkalmasnak kell lennie a munkára, plusz muszáj megfelelnie a családi kívánalmaknak – mondta Costner, aki monitorokat terveztetett az első ülések fejtámláiba, hátul pedig matracokat lehet lefektetni, ha a gyerkőcök elálmosodnának. – Sokat járunk a természetbe a gyerekekkel, a kirándulások alatt gyakran sportolunk, így a Tundra mindig tele van sporteszközökkel. Mindennek el kell férnie.”
A Toyotában 5,7 literes, V8-as motor dolgozik, az aggregát 381 lóerős, a csúcsnyomatéka 545 Newtonméter.
Forrás: youtube