Legfrissebb hírek ÚJ

Megújult a Niva csúcsmodellje

Megújult a Niva csúcsmodellje

Elkezdték Oroszországban a klasszikus szocialista terepjáró modernebb változatából készült „fullextrás” 4x4 Bronto gyártását. Ütős lett a szocreál négykerekű reinkarnációja.

Tulajdonképpen már plagizálásnak számít együtt említeni a Ladát és Nivát, mert utóbbit elnevezést megvette a Chevy. Ezért kellett más nevet találni a terepjáró típusnak. Ment ez 4x4 Urbanként és 4x4 Classicként – a retrómodell –, most éppen Brontoként hasít. Nekünk örökre Niva marad, még ha ezzel bitorlók is vagyunk.

Képgaléria megtekintése (4 db kép)

Forrás: Lada

Meg kell hagyni, hogy ilyen jó formában még nem láthattuk a Lada terepes gépét. Ami elsőként szemet szúr, hogy nagyobb, szélesebb terepkerekeket kapott a vas, sötét könnyűfém felnikre húzták az off road gumikat. Ehhez azonban kiszélesítették a sárvédőket is, s az igényesség – amely korábban nem volt jellemző az oroszokra – azt kívánta, hogy a küszöblécet is tegyenek a kasztnira.

A matt színnel minden passzol a hűtőrácshoz és a ködlámpákat, valamint prizmákat rejtő lökhárítókhoz, azonban még mielőtt a rázendítenénk az Örömódára, meg kell jegyezni, a legendás pillangóablakok és az elmaradhatatlan krómkilincs továbbra is hiányzik a dizájnból. Állítólag strapabíróbb lett a kasztni fényezése, de ebben kevésbé hiszek, mert a korrózió mindig is a Lada ellensége volt.

Képgaléria megtekintése (4 db kép)

Forrás: Lada

A fullextrát az elektromos ablakemelő és állítható visszapillantók, a légkondicionáló jelenti, sőt haspáncélt és csörlőt is lehet kérni off roadozáshoz. A Bronto a megszokott 1,7 literes 8 szelepes benzines motorral van szerelve, ez 83 lóerős csúcsteljesítményt ad le és a nyomaték ötfokozatú manuális váltón, illetve felezőn, difizáron át jut a kerekekhez.
Itthon egyelőre nem forgalmazzák, Oroszorszában nagyjából 3 millió forintnyi rubelt kérnek el érte.