A 2016-os esztendő vége óta gyártja a kézzel összerakott összkerekes Chiront a Bugatti, s a Volkswagen égisze alá tartozó márka most mérföldkőhöz érkezett. Elkészült a századik a modell, vagyis a tervezett mennyiség egyötöde kigurult a franciaországi molsheimi, alsace-i üzemből.
A Veyron utóda nem titkoltan a kőgazdagok igényeit próbálja kielégíteni. A 4,544 méter hosszú, 2,038 m széles, 1,212 m magas, 2,711 m tengelytávú, közel 2 tonna súlyú sportgépben 8 literes, négyturbós motort helyeztek el, amely csúcsteljesítménye 1500 lóerős, a topnyomatéka pedig 1600 Newtonméter.
Mindössze 2,4 másodperc alatt futja a százas sprintet, az állóstartot követő harminckettedik szekundumban pedig már 400 km/ó felett repeszt. Nem meglepő, hogy a verdáért az Arab-félszigeten, a Közel-Keleten odavannak a milliárdosok.
Az alapból 2,4 millió eurót, azaz 767 millió forintot kóstáló aszfaltszaggatóból évente körülbelül hetven darab készül, természetesen minden egyes példány a megrendelő személyes igényeinek megfelelően épül. A századik db matt sötétkék színű lett, piros oldalsó vadítással és vörös féknyereggel, a belterét pedig értelemszerűen bőr borítja, mégpedig ugyancsak vörös árnyalatú.
Az ára 2,85 millió euró, tehát 911 millió Ft – hiába, a centenáriumi kiadás drágább a többinél. A tulajdonosa így is rendkívül boldog, főleg, ha hozzávesszük, hogy akár éveket is kell várni a rendelés után, hogy a kezünkbe vehessük a Bugatti Chiron kulcsát.
Forrás: youtube, Bugatti