Negyvenegy esztendeje teljesítette egy összkerekes Suzuki LJ80-as terepjáró a Párizsból indult, Algériát és Malit átszelő, Szenegálban véget ért Dakar-ralit. A legendás gépnek emléket állítva megalkották a hasonmását az új 4x4-es Jimnyből.
Forrás: Delta 4x4
1982-ben tízezer kilométert kellett megtenniük a mezőny tagjainak Afrikában, s bár a hivatalos eredménylistán nem volt rajta a Suzuki, a benne helyet foglaló német fogásszal és mérnök barátjával ott volt a dakari Rózsaszín-tó partján felállított célban. Anno 250 autó és 130 motoros vágott neki a küzdelemnek, s 20 nap után 90 kocsi és 30 motor maradt hírmondónak. Nagy elismerést váltott ki a szervezők és a vetélytársak körében, hogy a kis Suzuki eljutott Szenegál fővárosába.
Forrás: Delta 4x4
A német Delta 4x4 nevű cég kihasználta az alkalmat, hogy megjelent a negyedik generáció a Jimnyből, s megalkotta az ikonikus LJ80 méltó örökösét. Ugyanolyan festést és matricázást kapott, plusz speciális, a terepjárásnál nagy segítséget nyújtó Trailmaster gátlókkal és emelőkészlettel látták el – körülbelül 850 euróért (326 ezer forintért) öt centiméterrel lett magasabb a Suzuki, s hatalmas abroncsokat is kapott.
Forrás: Delta 4x4
A 16x8 hüvelykes, kovácsolt felnikre 285/75-ös méretű Mickey Thompson sárgumikat húztak – kerékjárat szélesítéssel járt a feltétele. A gumikészlet ára 3800 euró (1,5 millió forint), míg a sárvédő-átalakítás 990 euróba (380 ezer forintba) került. A kiegészítő fényszóró ára 390 euró (149 ezer forint), de rendelhető még hozzá tetőcsomagtartó, kéttonnás teherbírású csörlő vagy gallytörő rács.
Forrás: Delta 4x4