Legfrissebb hírek ÚJ

Amerikai álom Európában – Mazda CX-9

Amerikai álom Európában – Mazda CX-9

A Mazda legnagyobb városi terepjáróját közel tíz esztendeje forgalmazza az Egyesült Államokban, ugyanis kifejezetten arra a piacra készül, lévén arrafelé szeretik a hétüléses böszmenagy kocsikat. A legújabb modellverziójának forgalmazását már el is kezdték a tengerentúlon, ám úgy hírlik, talán megtörhet a jég, s egy évtized után hozzánk is eljuthat a vas. Mivel kipróbáltuk, bátran állíthatjuk, hogy garantáltan sokan örülnének neki kontinensünkön.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)

Forrás: Mazda

Persze mindig vannak aggodalmak, főként a vas legnagyobb hiányosságával kapcsolatban, hogy nincsen dízelverziója, így Európában nem lehetne eladni, meg egyébként is ide túl nagy, nem biztos, hogy lesz rá igény. Az tuti, hogy rétegautónak számítana, de manapság más márkák is ráálltak a hétüléses SUV-k gyártására, így talán kevesebb a kockázat. A cég vezetői állítólag szeretnének betörni kontinensünk piacára a CX-9-essel, ezért a 2,2 literes SkyActive dízel beszerelésével próbálkoznak a szakemberek.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)

Forrás: Mazda

Csinos bálna

A Mazda a jól ismert Kodo dizájnjával már régóta letette a névjegyét. Azt bátran lehet állítani globálisan a modelljeiről, hogy nagyon szépek. Kecses, lágy, áramvonalas formák, egy jellegzetes hűtőrács uralja a látványvilágot, amely talán a géposztály királyánál, a CX-9-esnél lett tökéletes – már amennyiben lehet ilyet egy autóra mondani. Nagyon jól sikerült eltalálniuk a tervezőknek az arányokat, az 5,07 méter hosszú, 1,75 méter magas, 1,97 méter széles karosszéria méreteit, mert ehhez kiválóan illeszkedik a külcsín.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)

Forrás: Mazda

Ráadásul beül sincsen ok panaszra, hiszen roppant igényesen lett minden kialakítva. Az ülések szokás szerint nagyon kényelmesek, és természetesen bőrrel vannak bevonva, ebből az anyagból a kárpitozás is kapott bőven. A pompát pedig tovább fokozza, hogy néhány helyre igazi fából készült borítás került. Szintén újítás, hogy a head-up-kijelző is működik, feledtetve ezáltal a korábbi csúnya műszerfalat.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)

Forrás: Mazda

Praktikus belső tér

Természetesen egy ekkora bálnánál már az is fontos, hogy a rendelkezésre álló hatalmas teret jól ki lehessen használni. Ebből a szempontból sem lehet panasz, hiszen az első két üléssor is kényelmes, bőven van hely a lábaknak és a fejeknek is. Ahogyan persze az lenni szokott, a harmadik üléssorba viszont hosszú útra már csak gyermekeknek kényelmes beülni. Egy családi autó esetében azonban erre fel vannak készülve a használók. Talán a középső sorban is inkább két felnőtt, egy gyerek leosztásban érdemes utazni, mert ott kissé szűkösen vannak kiosztva a támlák.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)

Forrás: Mazda

Amivel viszont nagyot lehet kaszálni, hogy alapból ugyan 407 literes a csomagtartó, azonban a „székek” olyan praktikusan lettek kialakítva, hogy teljesen előre lehet dönteni a második és a harmadik sort, s így gigászi rakodóteret alakíthatunk ki, amely 2016 literes. Szóval akár szállításra, minifurgonként is alkalmazható.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)

Forrás: Mazda

Mozgékony óriás

Tulajdonképpen a műszaki egységre sem lehet panasz. Persze tudomásul kell venni, ez nem egy erőmű, s nem sportautó, de saját értékén kezelve családi autóként használva egészen jól mozog a nagy testét és az 1838 kilogrammos súlyát tekintve is. A tengelytávja 2,93 méter, ez bizony nem rövid, de azért lehet vele manőverezni a városban is. Azonban előfordul, hogy az éles kanyarokban kissé alulkormányozottá válik a vas.

Képgaléria megtekintése (8 db kép)

Forrás: Mazda

A 2,5 literes négyhengeres turbós motor egészen szépen dolgozik, hiszen 250 lóerős teljesítményre és 420 newtonméternyi csúcsnyomatékra képes. A végsebességét 200 kilométer/órás tempónál szabályozza le az elektronika. Természetesen van fronthajtásos és összkerekes verzió is, az utóbbi csak 54 kilogrammnyival nehezebb – a korábbi 84-hez képest ez fejlődés. A hatsebességes automataváltó is tűrhetően van hangolva, nem tűnik lomhának a gép.

Mindent összegezve remekül sikerült az újítás a Mazda CX-9 esetében, jó lenne, ha az amerikai álom európai valósággá válna, gyaníthatóan sokan választanák ezt a nagy vasat azok közül, akik hétszemélyes autót akarnak venni, vagy legalábbis testes SUV-t szeretnének hajtani. Van remény.