Kipróbálták a brit márka vadonatúj modelljének prototípusát, így már arról is vannak hiteles információk, hogyan viselkedik a kicsike menet közben.
Az elsőség a haza sajtót illette meg, hiszen a brit Autocar tesztelhette a Jaguar E-Pace egyetlen kész példányát, s a nem mindennapi kalandról élménybeszámolót is közzé tett. Az angol kollégák Walesben vitték el egy körre a legfrissebb kompakt SUV-t, hogy kiderüljön mennyire sportos és egyáltalán mire képes.
A Jaguar kisebbik városi terepjárója egyértelműen a BMW X1, az Audi Q3 és a Mercedes-Benz GLA vetélytársa lesz. A karosszéria alatt pedig egyértelműen felfedezhető rokonsága a Range Rove Evoque-kal és a Range Rover Discoveryvel. Ugyanúgy önhordó főként acélból készült karosszériájuk van és saját fejlesztésű Ingenium motorokkal, két és összkerékhajtásra is képesek, valamint a felfüggesztésük egyaránt független.
A 2681 milliméteres tengelytáv viszont egyedi, ilyen nincsen a JLR-palettán. A futóművét viszont egyértelműen sportosra keményre hangolták az E-Pace-nek, így ez egyértelművé is teszi, hogy nem igazán off roadozásra szánták ezt a vasat.
A dinamika érdekében könnyítettek is rajta, hiszen az első és hátsó lökhárítók, a motorháztető, sőt a kasztni teteje is alumíniumból készült, így 37 kilogrammnyi a súlycsökkenés, mintha full acélból lenne a járgány. Ám még ennek ellenére 85 kilóval nehezebb, mint a 34 centivel hosszabb nagy testvér F-Pace, amely totál alumíniumból van.
Az Autocar által kipróbált E-Pace-ben egy 2 literes turbós benzines motor van, amely 296 lóerős teljesítményre képes. És hiányzott az adaptív lengéscsillapító, valamint az R-es sportos dinamikus menetcsomag is. Ami rögtön feltűnt a kollégának, az a pofonegyszerű tervezés és magas minőség a az utastérben és hogy az F-Pace eszköztárát alkalmazták főként.
Az agilitás jellemző az új Jaguar menettulajdonságaira, jó a kormányozhatóság és feszes a felfüggesztés, már a csatornafedeleket is lehet érezni a 21 colos kerekekkel, de az autó természetesen szépen átcsúszik ezeken, mintha mi sem történne.
A motor is nagyon bika, mindössze 5,9 másodperc alatt van 100 kilométer/órás tempónál. Az is érdekes, hogy az összkerekes vas hajtáslánca úgy van kialakítva, hogy a differenciálzárnak köszönhetően úgy viselkedik, mintha hátsókerék hajtású lenne. A terepképességei elég jók egyébként, de kritikus megjegyzés alapján az adaptív lengéscsillapító és az Active Driveline nagyon hiányzik még a csomagból.
A megfelelő közepes fordulatszám tartományban kezesbárányként viselkedik az E-Pace, fürge és jól reagál a kormányzásra. Sőt a nagy kerekek ellenére még nagy menetzaj sem tapasztalható. Az összegzés: gyors, megbízható és biztonságos, komoly teljesítményre képes. Már nem kell sokat várni a piacra dobásáig.
Forrás: Autocar