Legfrissebb hírek ÚJ

Jeepnek látszó tárgy

Jeepnek látszó tárgy

Hölgyek-urak kiherélték a Jeepet! Nem vicc, az egyesült államokbeli márka, amely a Fiaton keresztül már olasz család tagja, egy olyan modellt akart összehozni, amely a mi kontinensünkön hasíthat igazán, ez a Compass.

Szó mi szó, az eddigi típusok nem kaszálták le a tengeren innen a piacot, mert rétegmodellek, de legalább volt egyéniségük. Na, éppen ez az, amelyet tokkal vonóval elveszített a Compass, amely régi önmagát és a Patriotot is egyszerre próbálja leváltani. Lehet, hogy sikeres lesz, de tucatmodell, az fix.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Forrás: Jeep

Aki nem Amerika-buzi, az is tisztában van vele, hogy az ottani kocsik jóval másabbak, mint az európaiak. Egyrészt a hagyományok, az infrastruktúra, az üzemanyagárak és a
gazdasági helyzet is egy merőben eltérő közlekedési kultúrát és géppopulációt alakított ki.

Persze a környezetvédelmi trendek hoztak kisebb, kevesebbet zabáló gépeket, s a Jeep is alaposan átdolgozta motorpalettáját, hogy az nálunk is konform legyen, mert valamiből
meg kell élni. Ám legalább az autóinak volt szexepilje! A Harley-Davidson és a Jeep volt a két jelkép, a „Born to be wild” fíling hirdetője, amely a szabadságérzetet, a nagy
Amerikát jelentette nekünk. Eddig…

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Forrás: Jeep

Messze van Amerika
Hogy miről beszél ez a barom? – tehetik fel sokan a kérdést. Még mielőtt belemerülnénk mélyen az elemzésbe, elég ránézni erre a kocsira, és rögtön látszik, hogy tucatáru lett
belőle. A brand vagánysága, amely a Wranglerekben testesül meg leginkább, és még a Renegade-en is tetten érhető volt, a Compassből teljesen kiveszett.
Biztosan sokan lesznek, akik nem értenek egyet velem, de ez a karosszéria a kaptafára készült kategóriába tartozik, gyakorlatilag a jellegzetes hétlyukú hűtőmaszkon kívül semmi
sincsen, ami a márkára emlékeztetne. Jó, van még szögletes sárvédője és kétszínű fényezése, de slussz. Hol a karakter, a belemondom az arcotokba szemlélet – kérdem én?

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Forrás: Jeep

Szürke egér
Ettől függetlenül még lehetne jó autó az új Európa-hódító Compass, amely elég széles motorpalettával rendelkezik és általában a Jeep tényleg jó 4x4-es hajtásláncot láncot dob
össze a kategóriában egészen kiemelkedő terepképességekkel. Azonban jelen esetben erről szó sincsen. Ez bizony egy városi autó, amellyel természetesen le lehet merészkedni
az aszfaltútról, de nem erre találták ki, még akkor sem, ha csalogató a 22,9 centis szabad hasmagasság. Ha így lenne, nem kellet volna átesni az arculatváltáson, minden
maradhatna a régiben.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Forrás: Jeep

Szögezzük le, ez bizony egy családi verda lett, amellyel hosszú túrákat lehet megtenni, már-már az amcsikat idéző konstelláció, hogy a Trailhawk verzióban legalább 2,2 literes
Multijet II dízelmotor található, amely 170 lóerőt képes kipréselni magából, persze kilencsebességes automataváltója van. Na, ezzel vissza lehet hozni a sírból mindent.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Forrás: Jeep

Átlagon fölül
Azt kár lenne tagadni, hogy a minőség és az igényesség nem veszett ki a Jeepből az Atlanti-óceánon innen sem, de nem is ezzel volt alapvetően a bajom. Hanem azzal, hogy
ennek a kocsinak, ha szigorú vagyok, a világon semmi köze nincs ahhoz, amit ez a márka valaha képviselt. Lett belőle egy tucat SUV, csak a felirat különbözteti meg a Fiat
hasonszőrű városi terepeseitől, nem véletlen, hiszen ugyanarra az alapra épült, mint a Fiat 500X, csak más ruhába öltöztették.
Ez nekem – lehet, hogy maradi vagyok – de eléggé illúzióromboló. Szerintem az igazi Jeep-fanatikusok osztják a véleményemet, ők nem szelídített, domesztifikált gépben
akarnak ülni, amelyet csak a kasztnija különböztet meg az itteni autóktól, hanem amcsi faszagyerekeknek akarják érezni magukat.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Forrás: Jeep

Sok a kompromisszum
Ezek után mit lehet még elmondani? Tisztességes iparos, jó katona, sorolhatnám a kincstári jelzőket, de csak azoknak ajánlom, akik hajlamosak a megalkuvásra. Képletesen
mondhatnám azt is, hogy keveset fogyasztó Lamborghinire vágynak.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Forrás: Jeep

Tényleg átlagosan jól megy, a nagy lökettérfogatú húz is, mint a barom, modern technológiával van felszerelve, még a vezetést segítő rendszerek is hasznosak. A futómű
faja, a kormány pontos, az utastér nagyon szép és kényelmes is. Motorikusan és a városi menettulajdonságait illetően sem lehet rá panasz, csupán az, hogy ez minden, csak nem
egy igazi Jeep, csupán egy annak látszó tárgy. Aki off roadozni akar, annak felejtős az egész, maximum annyi mentőötletem támadt, hogy talán Trailhawk verzióban megér egy
misét.