Legfrissebb hírek ÚJ

Menetpróbán a Kia Stonickal

Menetpróbán a Kia Stonickal

A koreai márka elég későn szállt be a kisméretű városi terepjárók egyre fokozódó versenyébe, de úgy tűnik, megérte várni, hiszen egy az új vas egészen jól sikerült.

A Rio alapjaira épült a konstrukció, és egyértelműen a Nissan Juke, a Hyundai Kona és a Seat Arona babérjaira pályázik. Ehhez egyébként minden fontos adottsága megvan, hiszen egészen jól néz ki, műszakilag is rendben van, sőt még nem is fogyaszt sokat, szóval akár telitalálat is lehet a kis SUV-k között.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)

Forrás: Kia

Külsőleg hozza a Kia szokásos formavilágát, ez valakinek lehet, hogy kevés, mert igazán nagy extra csalafintaság nincs benne. Azonban azt még a legrosszabb indulattal sem lehet állítani róla, hogy nem néz ki jól. Persze lehet, hogy tizenkettő-egy tucat a dizájnja, de az összhatás elég jó.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)

Forrás: Kia

Belül is nehéz rajta fogást találni, hiszen az anyagminőség átlagon felüli, a kárpithasználatban. Az infotainment rendszer is rendben van, ezt egy hétcolos érintőképernyőről lehet vezérelni. A Kia fiatalos irányvonalat követ minden téren, jelezve, melyik generációt célozta meg a vevőkörének. Ez nem tipikus családi verda, mert a hátsó sorban lehetne azért nagyobb a hely. Jó, persze, a gyerekek elférnek.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)

Forrás: Kia

A motorházban egy 1582 köbcentis dízel egység van, amely 118 lóerős csúcsteljesítményre képes, s könnyedén megmozgatja az 1185 kilogramm súlyú kasztnit. A végsebessége 185 kilométer/óra, eléggé lendületes a kicsike.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)

Forrás: Kia

Persze mindez még nem lenne elég semmire, ha ez nem párosulna, egy átlagon felüli futó- és kormányművel. Azt kell mondanom minden nagyzolás nélkül, hogy a Kia Stonic vezetési élmény szempontjából a kategóriája fölé nő. Nem ideges a kanyarokban, még nagy tempónál sem, amit pedig külön kiemelnék, hogy egészen jó terepképességekkel bír. Volt szerencsém földúton is kipróbálni és nem okozott gondot neki a csapatás.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)

Forrás: Kia

Az biztosra vehető, hogy a legnépszerűbb városi használatban az egyliteres dízelmotorral szerelt verzió lesz, mert annak nagyon alacsony fogyasztást prognosztizálnak. De a nagyobb, 1,6 literes sem evett túl sokat, nagyjából öt literre tehető a szürcsölése főként városi használatban. Minden szempontból kellemes meglepetés a Kia Stonic, valós vetélytársa lehet a Nissan Juke-nak.