Legfrissebb hírek ÚJ

Toyota C-HR – Extravagáns útitárs

Toyota C-HR – Extravagáns útitárs

Kétségtelen, hogy a japán márka különleges kinézetű crossovere elsősorban külsejével szerzett híveket magának. Kipróbáltuk, vajon belső értékei is vannak-e.

Kár lenne titkolni, mindenkit meghökkentett a Toyota, amikor a 2014-ben összedobott, leginkább egy sci-fi film kellékére hasonlító verdát bemutatta a világ nagy autószalonjain. Sokan azt hitték, ez a karosszéria annyira valószínűtlenül furcsa az eddigi trendekhez képest, hogy ebből úgysem lesz semmi. Aztán tessék, eljött a szériaverzió premierjének napja és a kétkedőknek leesett az álla, a japánok tényleg megcsinálták és már kapható is a C-HR. Kipróbáljuk minden idők egyik legizgalmasabb külsejű négykerekűjét.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Habár nem egy Lamborghini, vagy Ferrari, azt el kell ismerni, ez bizony egy olyan kasztnival rendelkező kocsi, amelyet hosszú percekig lehet, de inkább muszáj bámulni anélkül, hogy beszálljon az ember, mert elképesztően markáns a formavilága. Annyira extravagáns, semmivel – talán egy a mozikban látható űrkapszulával, mert a hátsó lámpák úgy néznek ki, mint a hajtóművek – össze nem hasonlítható a külseje, hogy nem lehet levenni róla a tekintetet.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

A fő vonásokban a kupéjelleget lehet felfedezni, hiszen a hátsófertály felé haladva látványosan szűkül a szélvédő, hátul pedig szinte nincs is ablak. Ez azonban még smafu, itt a gömbölyded és szögletes formák rafinált kombinálásából egy teljesen unikális összkép jött létre, amely annyira extravagáns, hogy még a Nissan Juke is konszolidált verdának tűnne mellette.

Az biztos, hogy megosztó vas lesz ez is, mint a fent említett immár vetélytárs, lesznek, akik nagyon szeretik és olyanok is, akik egyenesen irtóznak tőle.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Kényelmes feketedoboz

A vagányság a beltér dizájnjában is folytatódik, hiszen a műszerfal és a kezelőpult fölött keresztben egy masszív színes csík húzódik. Ráadásul a kütyük, kijelzők formája sem szokott szögletes vagy kerek, hanem kissé dinamikusan nyújtott. Az alacsonyabb pilóták számára a központi komputer képernyője zavaró lesz a kilátásban, mert kissé betakar.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Az anyagminőség kinézetre és tapintásra is kiváló, ez sem lett elgagyizva. Az ülések kényelmesek, bár az ülőlap talán kissé rövid, legalábbis lehetne hosszabb. Viszont ekkora mérethez képest – 4360 milliméter hosszú, 1795 mm széles, 1565 mm magas, 2640 mm a tengelytávja – meglepőben tágas terek vannak benne.

Pedig az ember azt hinné, a hátra szűkülő kasztni miatt a második sorban csak gyerekek férnek el, ez azonban tévedés, magas felnőttnek sem kell görnyednie. Csupán az bántó, hogy a keskeny szélvédők miatt feketedobozra hasonlít a hátsó régió, de manapság mindenki a telefoját nyomogatja utazás közben nem kifelé bámul. A csomagtartó is szűkös, mindössze 377 literes.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

Lassan járj, tovább érsz!

A motortérben csak benzines egységeket kínálnak, méghozzá hármat, amelyből kettő jut el hozzánk. Az alap egy 1,2 literes soros négyhengeres, turbós egység, amelyhez 4x4-es hajtást lehet kérni, s a CVT-, és kézi váltó közül választhatunk – az utóbbit javasoljuk. Valamint 1,8 literes hibridhajtással is kínálják a vasat. A becsületesség kedvéért megemlítjük, kétliteres benzines szívómotoros változat is készült a C-HR-ből, de az hozzánk nem érkezik meg soha.

Képgaléria megtekintése (9 db kép)

A menetpróbánkon szembetűnt, hogy a CTV-váltó hangolását bizony nem a magyar belvárosi forgalomhoz találták ki, mert annyira lassan reagál a gázadásra és a hektikusan változó megindulásokra, hogy egy dugóban szinte használhatatlan, de egyébként is idegesítő. Mindenkinek azt javaslom, a kényelem helyett ezúttal szavazzon a saját tapasztalatra, s kérje manuális egységgel, úgy sokkal jobban jár.

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Utalás
Az egyenjogúság a kulcsa mindennek
Forrás: Coca-Cola

Izgága legényke

Még van egy bosszantó hibája – legalábbis a magyar utakon ez mindenképpen annak tekinthető, külföldön nem biztos, hogy így van, a jobb útminőség miatt – a Toyota új üdvöskéjének. Ugyanis annyira érzékeny a kormányzása, hogy az elképesztő. Az egyenesekben is folyton korrigálni kell, erre viccesen lehetne azt mondani, hogy legalább nem alszunk el az autópályán, de azért hosszú távon nagyon bosszantó tud lenni ez a jelenség.

Viszont a kanyarokban nagy szépen teljesít, nincs alul-, sem túlkormányzottság, remekül tolja be a vasat az ívre. A váltóval szemben a fék is kiválóan reagál, nem sok, nem kevés. Összkerékkel enyhe terepen is egész jól elboldogul, de nem raligép. 

Képgaléria megtekintése (7 db kép)
Változás
Egy férfi átadja a vezetőülést egy nőnek...
Forrás: Coca-Cola

A kupéknál a keskeny hátsó szélvédők miatt komoly félelmet szokott jelenteni a kilátás – persze a tolatókamera világában, meg a tükrökkel és radarral ez nem probléma általában, de itt még hátrafordulva is ki lehet tekinteni az üvegen keresztül, feltéve, hogy nem két hústorony foglal helyet mögöttünk.

Valami azt súgja, hamarosan sokat látunk ebből az extrém Toyotából az utcáinkon. Az ára 6-tól 8,7 millióig terjed, a felszereltség és motor tükrében, nem is drága ahhoz képest, milyen egyedi.